Work.ua проаналізував понад три мільйони вакансій з 2015 року до сьогодні та визначив, як змінювалася мова спілкування роботодавців і шукачів на тлі повномасштабного вторгнення рф в Україну.
Українська б’є рекорди
У жовтні 2022 року роботодавці розмістили 84% вакансій українською мовою і лише 13% російською. Водночас з моменту повномасштабного вторгнення використання державної зросло на 30%, російської — впало втричі.
Цікаво, що 8 років тому ситуація була майже протилежною — 16% українською і 80% російською. Використання англійської мови тримається на рівні 3% протягом всього часу.
Примітно, що найукраїнізованішими виявляються великі бізнеси — 96% із них розміщують вакансії українською мовою. Трохи менш українізованими є представники мікробізнесу — вони розміщують 77% вакансій українською.
Найшвидше українізуються Дніпро, Харків та Одеса
Найбільш українізованим містом був і залишається Львів — 97% вакансій українською. Не відстає від нього і Київ — 84%. Водночас найвищу динаміку зростання української вдвічі й падіння російської демонструють Дніпро, Харків та Одеса.
Молодь — майбутнє української!
Що стосується використання мови в резюме шукачів, то там ситуація дещо відрізняється: 66% резюме, створених у жовтні, — українською, 18% — англійською і 16% — російською.
Найцікавіші дані ми побачимо, коли подивимось углиб резюме в розрізі за віком. Українську мову частіше використовує молодь 16-25 років та кандидати 40-44 років — 68% та 69% відповідно. Однак молодь демонструє найменше вживання російської — 15%. Найбільше використовують російську кандидати 55+ — 34%.
Жінки трохи більше використовують українську, ніж чоловіки. Натомість чоловіки більше використовують англійську.
До речі, найбільше вакансій українською — 88% — розміщують у категорії «Адміністрація, керівництво середньої ланки». Найменше — 71% розміщують у категорії «IT, комп’ютери, інтернет», проте там найбільша кількість вакансій — 15% англійською.
Нагадаємо, у 2018 році Work.ua зробив інтерфейс сайту українськомовним за замовчуванням, а нещодавно закликав відмовитися від російської мови, видалив російську із застосунку та створив суперчекліст, як бізнесу перейти на українську.