Кіберспорт активно розвивається в останні роки. З 2014 по 2017 рік сумарний річний обсяг індустрії зріс до 1 млрд доларів. В останні чотири роки відслідковується тенденція до значного збільшення ринку, особливо на тлі пандемії, коли класичний спорт був тимчасово недоступний.
Зростання аудиторії і попиту на кіберспорт не залишилося непоміченим великими брендами, які стали просуватися через цю індустрію. Є три способи просування бренду в кіберспорті:
- співпраця зі стримерами, каналами та сервісами прямих трансляцій;
- підтримка кіберспортивних організацій, цим часто займаються букмекерські контори для ставок на кіберспорт і великі бренди;
- проведення свого турніру або створення кіберспортивної команди.
Далі розберемо особливості роботи з найбільш затребуваними методами просування.
Співпраця зі стримерами
Мабуть, найчастіший спосіб просування. В Україні найбільш популярними є такі майданчики як Twitch і YouTube. Є ще ряд інших стрімінгових сервісів, але вони менш популярні і мають меншу аудиторію. Серед найбільш затребуваних ігор для стріму можна виділити Dota 2, CS: GO, LoL і World of Tanks.
Варіант співпраці зі стримерами мало чим відрізняється від класичного прикладу покупки реклами у відеоблогера. Це можуть бути розіграші, реферальні посилання, продакт-плейсмент і ряд інших взаємодій. Купівля реклами у стримерів відрізняється високою конверсією. Пов’язано це з довірою аудиторії до стримера, так як трансляція йде в прямому ефірі і по суті автор блогу постає перед своєю аудиторією таким як є.
В рамках співпраці з самим стримінговим майданчиком доступний запуск контекстної реклами і вставки рекламних блоків під час трансляцій. Тут є можливість самостійно вибрати частоту показу реклами, яка підходить цільовій аудиторії і інші параметри.
Спонсорський контракт з кіберспортивною командою або турніром
Спочатку спонсорами команд і турнірів з кіберспорту були компанії, які пропонували продукт, який необхідний кіберспорстмену. Серед них часто були виробники ігор, програмного софта і інших пов’язаних з індустрією товарів. Зараз в число рекламодавців входять і інші компанії: футбольні клуби, букмекерські контори, інтернет-магазини та інші.
Спонсорський контракт можна укласти як з командою, так і організатором турніру. Серед найпопулярніших команд в регіоні СНД можна виділити Natus Vincere, Virtus.pro, Team Spirit, Gambit Esports. Серед організаторів турнірів і виробників ігор можна виділити ESForce, Starladder і Wargaming. Останній спеціалізується на проведенні турнірів по власній грі World of Tanks.
У разі просування бренду через команду або турнір важливо розробити новий контент, який відрізняється від рекламних роликів на ТБ або в інших каналах просування. Для успішного запуску реклами недостатньо вибрати правильний канал зв’язку, необхідно зробити ролик і подачу інформації на тій мові, на якій говорить аудиторія.