У світі, де блогінг став невід’ємною частиною сучасного медіапростору, важливо розуміти, що за створенням успішного контенту стоїть не лише талант, а й стратегічний підхід до бізнесу. Аніта Соловей — відома блогерка та підприємиця, авторка концепції “оранжевого блогера”, що поєднує творчий підхід із підприємницькою діяльністю.
З нагоди Дня підприємця у цьому інтерв’ю Аніта ділиться своїм баченням того, як перетворити блогінг на повноцінний бізнес, який впливає на аудиторію та приносить стабільний дохід. Її авторський курс вже пройшли понад 3000 людей, і сьогодні вона розкриває секрети успішного блогінгу, розмірковує про взаємозв’язок між контентом і монетизацією та пояснює, чому блогерство можна вважати повноцінною професією.
Що відрізняє блогера, який розважає, від блогера-підприємця?
Нічого. Будь-який блогер займається розважальною діяльністю, оскільки створює контент. Це схоже на порівняння ведучого весілля з ведучим-підприємцем — по суті, це одна і та ж людина, яка самозайнята і створює свою послугу. Блогери теж створюють контент, який розважає або навчає людей. Тому кожен блогер є підприємцем, який створює контент для привернення уваги та монетизації.
Чи можна розглядати блогерство як повноцінний бізнес, рівний іншим видам підприємницької діяльності?
Безсумнівно, блогерство можна вважати повноцінним бізнесом. І більше того, для того щоб стати успішним блогером, необхідно сприймати цю діяльність як роботу і бізнес, і відповідно до цього ставитись до неї з цілеспрямованістю.
Чи впливає монетизація контенту на його якість?
Якість контенту — це завжди вибір блогера і його аудиторії. Можна знімати на звичайний телефон, але якість буде виражатись, наприклад, у гуморі, ідеї, чи корисності контенту. Звісно, чим краще продумана і знята ідея, тим більше це подобається аудиторії. Щодо впливу монетизації — частково так, адже якісніший контент приваблює більше людей. Це можна порівняти з різницею між серіалом і великим кіно: очевидно, що аудиторія більше зацікавлена у великому кіно.
Чи буде страждати якість контенту, якщо робити його тільки заради грошей?
Ні, якість контенту не постраждає, якщо його робити заради грошей. Взагалі, ведіть блог із метою заробітку. Справа в тому, що неможливо створити щось дійсно вартісне без душі, навіть якщо головна мотивація — це гроші. Будь-який бізнес має починатись із фінансової моделі. Немає нічого поганого в тому, щоб робити щось заради грошей. Наприклад, компанія Apple була створена з метою заробітку, і зараз ми всі користуємося iPhone. Мета підприємців — заробляти гроші, але це не означає, що щось, створене заради грошей, буде неякісним. Тому блог заради грошей має право на існування, і з цього варто починати — продумати стратегію, бізнес-модель, і при цьому залишатися гарною людиною для себе і для інших.
Як зі свого блогу створити бізнес?
Щоб перетворити блог на бізнес, необхідно розробити бізнес-модель. Визначте, як саме ви будете його монетизувати, яка у вас стратегія розвитку, скільки ви хочете заробляти, скільки заробляєте наразі, і скільки плануєте інвестувати. Бізнес починається з того моменту, коли ви починаєте ставитися до нього як до справи, отримуєте відповідну освіту і постійно розглядаєте свій блог як роботу. Тож, перший крок — це почати ставитись до блогу як до роботи.