Існує думка, що початок нового бізнесу, стартап – це справа молодих.І якщо тобі вже далеко за 30, то в житті вже всього чого міг домігся, далі просто йти протоптаним шляхом.
Але це скоріше стереотипна думка, що далеко від реальності. В даній статті хочу показати приклади успішного успіху світових і українських компаній, вік власників яких на момент заснування був уже досить зрілим.
ZARA була заснована Амансіо Ортега спільно з дружиною в віці 39 років. І зараз його стан оцінюється приблизно в 85 млрд. Доларів.
Фастфуд McDonald’s заснований був простим американським комівояжером у віці 53-х років. Який тільки через 8 років викупив всі права на володіння мережею і франшизою.
Харланд Сандерс, засновник KFC, почав готувати страви з курки в 40 років. Зараз це друга по торговельному обороту мережу, поступається виключно McDonald’s.
Тім Вестергрен заснував Pandora, коли йому було 35 років. У перші два роки Pandora навіть збанкрутувала, і Вестергрена якимось чином переконав 50 співробітників працювати безкоштовно – протягом двох років.
Це одні з крутих прикладів того, як можна почати і розвивати бізнес, якщо дійсно горіти своєю справою. Так, зараз можна почути в виправдання, що тоді було багато незайнятих ніш, багато можливостей і так далі … а зараз хіба що ти програміст, якому пощастило потрапити в Кремнієву долину або випускник Стенфорду. Саме тому наведу ще кілька вітчизняних прикладів, які є доказом того, що і в Україні можна пробувати і робити.
Компанія Нова Пошта – на момент її заснування В’ячеславу Климову і Володимиру Поперешнюку було вже за 25. Перший до цього часу працював інженером-конструктором АНТК ім. Антонова, у другого вже був свій маленький бізнес. Але вони пішли ва-банк і, не маючи жодного транспортного засобу, заснували логістичну компанію. За перші два тижні існування Нова пошта не відправила жодної посилки.
Зараз це топовий логістична компанія України.
У 2005 році сім’я Чечоткіних, Владислав та Ірина, ризикнули всім і відкрили інтернет-магазин, навіть не дивлячись на те, що в цю ідею ніхто не вірив. На той час парі вже теж було за 25 років. Сама ідея магазину з’явилася за рік до запуску. У минулому році Розетці виповнилося 15 років, і її виручка становить 12,2 млрд гривень, це більше ніж у всіх рітейлерів електроніки.
Яким би це не здавалося незвичним, але засновниками найбільшого інтернет-магазину косметики в Україні виявилися двоє чоловіків – Євген Малєв і Сергій Волобуєв. На момент знайомства обидва працювали в компанії “Люксоптика” найманими працівниками. Проект запустився в 2009 році. І вже в 2019 виручка перевищила 1 млрд гривень. А також на сьогодні, крім України, Make Up працює і на ринку Європи, в таких країнах як – Польща, Італія, Франція, Іспанія, Німеччина.
Ніхто не занадто молодий чи занадто старий, щоб стати підприємцем.
Є три основні чинники, які дозволяють стати відмінним підприємцем і жодного про вік.
Віра. У підприємця повинен бути дух віри. Більшості людей не вдається здійснити стрибок, тому що ми живемо в світі невизначеностей, багато людей бояться, що зазнають невдачі, тому вони віддадуть перевагу працювати по найму і отримувати свою зарплату. Підприємець повинен вірити, що він повинен домогтися успіху, незважаючи на невизначеність, і починати з чогось.
Рішучість. Рішучість – одна з найважливіших рис підприємництва. Багатьом підприємцям сказали, що вони не досягнуть успіху, перш ніж вони почали, вони зробили крок віри, вони продовжили, незважаючи на виниклі труднощі. Перш ніж досягти успіху, всі підприємці зіткнулися з труднощами.
Дія. Підприємці не просто говорять про щось, вони це роблять; у вас може бути щось на зразок відмінної ідеї, але за нею мають бути дії. Ви не можете знайти кращого способу стати великим підприємцем.
«Існує безліч міфів про молодих підприємців, які марили божевільними ідеями, перебуваючи в своїй кімнаті в гуртожитку, зібрали мільйони доларів у вигляді венчурного капіталу і почали бізнес на мільярд доларів. Але це всього лише виключення »,
– каже Вівек Вадхва, віце-президент з інновацій та досліджень в Університеті сингулярності, науковий співробітник Стенфордської школи права і директор з досліджень Центру підприємництва та комерціалізації досліджень в Університеті Дьюка в статті для PBS Newshour.
«Думайте інакше. Нові ідеї не приходять від сидіння на місці. Говоріть з людьми, спостерігайте за світом, виберіться з офісної клітини, задавайте питання і пробуйте ».
© Стів Джобс, американський інженер і підприємець, засновник Apple
Автор статті: Олена Загладько, Co-founder та директорка зі стратегії EJ-SPACE