Великі мегаполіси давно не справляються з тим потоком транспорту, який виявляється на їх дорогах. Нескінченні пробки, година пік, затори і регулярні сумні наслідки таких ситуацій вирішити намагаються давно. Варіантів досить багато – від розширення доріг до використання смарт-технологій. Останнім часом з’явилася ще одна життєздатна ідея боротьби з перевантаженістю доріг – це аеротаксі.
Зупинимося на кількох цікавих проектах, які тільки недавно пройшли етап тестування.
Vertical Aerospace
– проект Стівена Фіцпатріка, директора OVO Energy. Під його керівництвом зібралася команда талановитих інженерів з різних компаній, в тому числі – «Ейр бас», «Боїнг», «Роллс-Ройс». Прототип повітряного таксі Vertical Aerospace не вимагає пілота і працює виключно на електриці. Абсолютна екологічна безпека в ідеалі повинна поєднуватися з технічною, але з цим ще працюють. Планується, що перші які реально запрацюють повітряні таксі будуть запущені не раніше 2022 року.
Восени минулого року було здійснено тестовий політ апарату з вертикальним зльотом і посадкою (VTOL). Відомо, що він зміг протриматися в повітрі близько 5 хвилин і при цьому показав хороші результати. Розміри прототипу близькі до реального масштабу, його вага дорівнює 750 кілограмам, вертикальна тяга здійснюється завдяки чотирьом бічним гвинтовим крилам. Краплеподібна форма і технічні параметри дозволяють розвивати швидкість до 80 км/год і здійснювати перельоти до 800 кілометрів.
У перспективі пасажирський безпілотник Vertical Aerospace буде виконувати не тільки внутрішньоміські, але і регіональні перевезення з можливістю приземлення біля будинків, а не в аеропортах.
Boeing NeXt
– дочірнє підприємство знаменитої американської компанії, що займається виключно адаптацією літальних апаратів до міських умов. Кілька років компанія працювала над створенням прототипу повітряного таксі Boeing і, нарешті, в січні 2019 року він здійснив тест-політ. Вірніше сказати, апарат завис в повітрі над невеликим аеропортом в окрузі Колумбія. Поки що фахівці не готові відкрити всі дані по цьому експерименту, тому журналістам не вдалося з’ясувати на яку висоту зміг піднятися безпілотник і які конкретно висновки можна зробити з тестового польоту. Однак за даними самої компанії розробники виявилися задоволені поведінкою свого підопічного і пророкують йому велике майбутнє.
Зовнішні параметри аеротаксі Boeing відрізняються компактністю: його ширина дорівнює 8, 53 метрам, а довжина 9,14 метрам. Відстань, яку зможе подолати повітряне автономне таксі за один переліт, буде дорівнювати приблизно 50 кілометрам. За оцінками інженерів це оптимальний варіант для пасажирських перевезень в межах міста. Втім, це не кінцевий результат – над проектом продовжать працювати, перш ніж запустити машину в серійне виробництво. До цього також варто додати, що компанія не так давно протестувала ще одну новинку – вантажне повітряне таксі, яке також показало себе дуже гідно.
Успіхи автономного електричного повітряного транспорту Ерік Барч, головний директор компанії VerdeGo Aero, що розробляє системи харчування для VTOL, коментує несподіваним чином. На його думку, факт наявності аеротаксі в недалекому майбутньому вже є незаперечним. Кілька років – і повітряні перельоти з одного кінця міста в інший стануть буденним явищем. Але найбільший інтерес викликає його коментар щодо появи вже через 10 років повітряних таксі нового покоління. Згідно із заявою Еріка Барча, для цього вже є всі необхідні технології.
Раніше ми писали «Літаючі таксі» скоро стануть реальністю