Заснована в Каліфорнії в 1996 році, Google була створена в основному як пошукова система, що дозволяє користувачам генерувати результати пошуку на основі алгоритмів, ґрунтуючись на внутрішніх рейтингах сторінок. Хоча Google Пошук є, мабуть, найпопулярнішим продуктом компанії, Google отримує більшу частину свого доходу за рахунок реклами. У 2016 році велика частина доходів пошукового гіганта була отримана за рахунок реклами на Веб-сайтах Google, а друга за величиною частка доходу припадала на рекламу на сайтах мережі Google. В цілому чиста виручка Google в 2016 році склала 89,46 млрд доларів США в порівнянні з 74,54 млрд доларів в 2015 році. За прогнозами, глобальні витрати на онлайн-рекламу перевищать 335 млрд доларів США в 2020 році.
Чисті доходи від цифрової реклами Google в процентах від загальної виручки від цифрової реклами в світі з 2016 по 2019 рр., відповідно до Statista.com
На цьому графіку показана чиста виручка від цифрової реклами Google в процентах від загальної виручки від цифрової реклами в світі з 2016 по 2019 рік. У 2016 році частка пошукової системи в загальносвітовій виручці від цифрової реклами склала 32,8%.
У 2016 році Google також зайняв перше місце з точки зору доходів від цифрової реклами в окремих онлайн-компаніях, отримавши більш ніж удвічі більший дохід, ніж Facebook, який посів друге місце.
Цифрова реклама включає в себе не тільки пошуковий маркетинг в Google, але і соціальну, мобільну, відео, мультимедійну рекламу і медійну рекламу. В ході опитування професійних маркетологів 2016 року з’ясувалося, що більшість маркетологів планують збільшити свої витрати на соціальну рекламу протягом року. З поширенням смартфонів і інших мобільних пристроїв мобільна реклама також зазнає сильні тенденції зростання.
* Прогноз Включає рекламу, яка з’являється на настільних комп’ютерах і ноутбуках, а також на мобільних телефонах і планшетах та інших пристроях, підключених до інтернету, і включає в себе всі різні формати реклами на цих платформах. Чисті доходи від реклами після того, як компанії оплачують витрати на придбання трафіку (traffic acquisition costs) на партнерські сайти.