Нове дослідження відображає глобальну тенденцію, оскільки майже третина респондентів або дуже зблизилися з друзями (28%), або повністю припинили спілкування (17%) через протиріччя політичних уподобань, поглядів на расову дискримінацію або внаслідок сексуальних домагань.
Звіт Snap розкриває вплив культурних змін на відносини цього року: розмови про різні види дискримінації, сексуальні домагання та ментальне здоров’я дуже зблизили, або призвели до повного розриву контактів.
Результати вийшли такими:
- 17% дружніх відносин у всьому світі припинилися через різні погляди на світогляд: 17% заявили, що це було результатом розмов про сексуальні домагання, 18% — про расизм і 23% — про політику.
- Проте 28% респондентів вважають, що ці розбіжності та дискусії лише зміцнили їхню дружбу. Статистично це було найбільш помітно в Індії (34%), Мексиці (43%) та Індонезії (41%).
- Стосовно зміцнення дружніх відносин, у 29% випадків обговорювалися сексуальні домагання та/або расизм та у 21% випадків — політика.
- Говорячи про сексуальні домагання — третина (30%) мільйонів говорять, що подібні розмови змусили відчути їх ближче один до одного, понад чверть (26%) респондентів віком від 41 року відзначили зворотний ефект.
- Порівняно з 25% серед 13-24-річних респондентів, розмови про зміну клімату найбільше згуртували респондентів віком від 41 року (67%).
- Майже половина (42%) опитаних користувачів почувається комфортніше, ніж два роки тому, обговорюючи ментальне здоров’я з друзями.
- У результаті люди ретельніше підбирають висловлювання, при обговоренні деяких тем, при цьому 20% респондентів у всьому світі погоджуються з тим, що це обумовлено зростанням обізнаності в питаннях гендерної дискримінації, сексуальних домаганнях та расизмі.
“У 2011 році ми запустили Snapchat, щоб об’єднувати людей по всьому світу за допомогою візуальної комунікації та сторітеллінгу. Ми вважаємо, що люди найбільш охоче діляться своїми почуттями та емоціями без тиску, властивого соцмережам у вигляді лайків, підписників чи публічних коментарів”, – ділиться Snapchat.
Будучи чесним
Останні 12 місяців підкреслили важливість чесного діалогу, що стало вирішальним фактором для багатьох відносин. За підтримки психологів та експертів з міжособистісних комунікацій було встановлено, що 27% респондентів наголосили на важливості глибокого та відкритого діалогу з друзями.
Подібна відкритість особливо характерна для молодого покоління: приблизно 30% зумерів і міленіалів вважають важливим обговорювати глобальні проблеми та ділитися своєю думкою.
Експерт Маріо Гуєрра впевнений у тому, що молоде покоління схильна піднімати табуйованих тем, на жаль, попередні покоління не так багато говорили про расизм або гендерну нерівність. Навпаки, ці теми ставали аспектом політичного дискурсу. Нове покоління піднімає важливі громадськість питання.
Перевірка на міцність
Звіт Snaps Friendship за 2021 рік показав, що у глобальному масштабі останній рік не лише навчив нас розкриватися перед близькими, а й змусив багатьох фундаментально переоцінити дружбу, піддавши її перевіркам моралі.
17% людей у всьому світі діляться тим, що деякі їхні дружні контакти розірвалися через різний життєвий досвід чи світогляд, тоді як 29% відзначають, що саме ці відмінності зміцнили їхню дружбу.
Найбільш спірним є переконання, що саме розмови про політику створювали напруження у дружніх відносинах: 21% респондентів вважає, що політичні дискусії лише їх згуртували, тоді як для 23% вони стали причиною припинення спілкування.
Говорити однією мовою
Результати звіту також показали, що по мірі змін культурних цінностей ми адаптуємо способи вираження своїх думок. Так, представники молодого покоління використовують більш коректні висловлювання, які уникають вживання дискримінуючої або образливої лексики, при цьому 23% зумерів і міленіалів роблять це через підвищення обізнаності у гендерних питаннях, що ґрунтується на дискримінації чи переслідуванні, 22% — через підвищення обізнаності щодо расизму і 21% коректно використовують займенники, що майже вдвічі більше у порівнянні зі старшим поколінням.
Хоча люди і стали більш охоче розмовляти на вищезазначені теми, 33% вважають доцільним обговорювати ментальне здоров’я і расизм онлайн, оскільки це дозволяє їм більш ретельно підбирати слова.
Більше половини населення по всьому світу використовують унікальні, зрозумілі лише їхньому колу спілкування слова, при цьому
- 41% використовують зображення або скорочення для вираження тону повідомлення
- 40% використовують меми із прихованим змістом.
Про дослідження
Щоб виявити нові тенденції у формуванні дружніх відносин, поведінці користувачів по всьому світу, компанія Snap провела опитування за участю понад 18 000 респондентів із 16 країн.
Віковий діапазон було розподілено на три основні категорії:
- Покоління Z: 13-24 роки
- Міленіали: 25-40
- Покоління X та старше: 41+
Також опитано лідерів думок та науковців у галузі мови, соціології, психології та технологій.
Дослідження проведено в рамках глобальної місії присвяченої дружнім комунікаціям та сприянню збереження міцних взаємин в умовах культурних змін.