Для того, щоб визначити ефективність будь-якої дії людям потрібна інформація. Звичайно, ви можете приміряти на око що до чого, але більш точну інформацію дає математика. Якщо вас зацікавило питання того, як виміряти ефективність маркетингу в соціальних мережах, то ми підготували інформацію від компанія Socialbakers в цьому питанні.
ROI
ROI починається з того, в чому саме маркетолог вимірює віддачу: хтось вибирає кількість коментарів після кампанії, інші вважають кращим спосіб обчислення кількості тих, хто підписався на розсилку. Що саме увійде в ROI вирішуєте тільки ви; метрика покаже, яку реальну користь приносять ваші інвестиції в соцмережі.
Навіщо вимірювати ROI?
Ви можете вибрати основні цілі особисто для себе, але якщо ви не впевнені чи варто взагалі морочитися над цим, тоді ось причини почати цей шлях:
- Визначити потенціал SMM
- Підтвердити, що стратегія ефективна
- Вибрати напрямки, де стратегія зробила найбільший вплив і перерозподілити бюджет за потребою
- Відмовитися від неефективних напрямків
- Обгрунтувати бюджет на SMM
Формула ROI?
Прибуток / інвестиції х 100 = ROI соціальних медіа%
Прибуток – це кількість грошей, які були зароблені після SMM-кампанії.
Інвестиції – це кількість грошей, які були витрачені на SMM-кампанію.
Дана формула підійде, щоб визначити грошове значення процесів, але якщо вам потрібні нематеріальні показники, то все складніше. Наприклад, якщо вас цікавить кількісні показники, на кшталт згадки в соціальних мережах або кількість завантажень файлу.
Як дізнатися, скільки грошей принесли нематеріальні показники?
Досліджуйте маркетингову воронку і відстежте шлях, який проходить аудиторія, коли взаємодіє з вами. Почніть спочатку, звідти, де користувач дізнається про вашу компанію, будь це реклама в Facebook чи Instagram з оплатою за клік. Завдяки Facebook Pixel ви побачите, скільки кліків принесли обидві платформи, а в Facebook Ads Manager можна побачити кількість тих, хто зацікавився вашою продукцією після переходу по рекламі. Додайте Facebook Pixel на сторінці зі словами подяки за покупку, щоб оцінити число реальних покупців.
Кількість клієнтів
Половина маркетингової воронки пройдена, тепер час дізнатися відсоток тих, хто дійде до кінця і стане вашим клієнтом. Тут варто звернутися до UTM міток в сервісі Google Analytics, де параметри кампанії задані в URL оголошеннях дають загальні дані по ефективності, і показують кращі напрямки. Якщо додати їх до посилань, де користувачів роблять покупки, можна буде визначити кількість клієнтів і їх витрати.
Кінцевий результат оцінки
Повернемося до формули. Підставивши всі свої значення, ви дізнаєтеся скільки профіту ви отримали в слідстві кампанії в соціальних мережах. Не варто забувати, що споживач може вести себе по-різному, і ці фактори теж варто враховувати при оцінці.
Аналізуйте свої дані і вже виходячи з них, робіть повний звіт. Універсальних показників ROI за якими можна виміряти ефективність немає, тут все на ваш розсуд. Показник допоможе не тільки підтвердити напрям маркетингу, але і стежити за розвитком кампанії на всіх стадіях.