У 2022 році український бізнес суттєво скоротив витрати на маркетинг, PR та рекламу через повномасштабне вторгнення. Проте вже протягом наступного року спостерігався ріст — згідно з дослідженням ВРК у 2023 році PR відновився на приблизно 70% від об’ємів 2021 року. А вже у 2024 році планується повне відновлення обсягів цього сектору маркетингової галузі. Як бізнесу ефективно керувати бюджетами на кампанії та бути гнучкими у своїй стратегії? Відповідь: багатоканальні інформаційні кампанії.
Ксенія Новікова, керівниця відділу реалізації проєктів, розповідає про переваги багатоканальної комунікації на прикладах практичного досвіду агенції комунікацій «ВАРТО».
Чому багатоканальна комунікація важлива?
Багатоканальна комунікація дозволяє швидко та масовано донести до цільової аудиторії необхідний меседж одночасно через декілька точок дотику: ЗМІ, блогерів, соціальні мережі та Telegram-канали. Основний принцип — забезпечити максимальну кількість контактів з цільовою аудиторією саме там, де вона звикла отримувати інформацію, гарантуючи досягнення поставлених цілей.
Ефективна багатоканальна комунікація потребує часу. Це як мікшерний пульт — чим якісніше і точніше будуть налаштовані канали комунікацій, тим краще буде загальний «звук». Саме тому короткострокові багатоканальні кампанії не дають бажаного результату. Через те, що авдиторії потрібен час на якісне засвоєння інформації з різних джерел, мінімальний термін таких кампаній, який ми у «ВАРТО» вважаємо достатнім для вирішення бізнес-задач клієнта, становить пів року і більше.
Переваги багатоканальної комунікації для компаній та організацій
1. Розкладена на декілька каналів та інструментів кампанія сприяє створенню синергії між різними каналами, що підвищує впізнаваність бренду.
«Якщо ти почуєш інформацію на радіо один раз, вона не залишиться в пам’яті. Але якщо ти зустрінеш цю інформацію сім разів протягом дня з різних джерел, вона автоматично та ефективно відкладається в пам’яті», — пояснює Ксенія.
2. Використання різноманітних каналів дозволяє охопити різні сегменти аудиторії і гарантує максимальне охоплення та ефективне донесення цінностей цільовій аудиторії та стейкхолдерам бізнесу.
Кому потрібна багатоканальна комунікація?
Багатоканальна кампанія стає ключовим рішенням у різних ситуаціях, оскільки надає можливість швидко реагувати на зміни в пріоритетах інструментів і перерозподіляти бюджет. Така гнучкість дозволяє оптимізувати витрати і спрямувати їх на найбільш ефективні канали комунікації. Експерти «ВАРТО» виділяють наступні бізнес-процеси, коли багатоканальна кампанія є влучним рішенням:
- Ви плануєте запуск продукту і хочете забезпечити максимальну впізнаваність нового продукту та залучити увагу різних сегментів цільової аудиторії.
- Вам потрібно створити попит на ваш продукт. Використання різних каналів комунікації стимулює інтерес та потребу у вашому продукті серед потенційних клієнтів. Приклад з останніх проєктів: «ВАРТО» активно використовує інструменти багатоканальної комунікації для формування соціально відповідального іміджу бренду Brit. Чинні та потенційні клієнти бренду бачать продукти компанії у різних медіа — це забезпечує постійну взаємодію та сприяє формуванню довіри та лояльності до бренду.
- Ваші клієнти роблять одне-два замовлення і більше не повертаються. Ми вже розібралися, що багатоканальна кампанія підвищує лояльність до бренду — а отже сприяє побудові тривалих відносин з клієнтами та їхнє повернення. Клієнти відчувають себе частиною спільноти та бачать — їхні потреби та інтереси важливі, їх чують, на них зважають. Це збільшує ймовірність того, що вони повернуться за повторними покупками, а ще — будуть рекомендувати ваш продукт іншим.
- Про вашу компанію з’явилася негативна інформація та заважає продажам.
Все просто: багатоканальна комунікація дозволяє ефективно управляти репутацією завдяки можливості швидко реагувати на негативні відгуки через різні платформи, послідовно поширювати позитивний контент, охоплюючи широку аудиторію. А ще — впливати на громадську думку через цільові повідомлення в соціальних мережах, ЗМІ та інших каналах.
Практика агенції «ВАРТО»
Команда «ВАРТО» розробляє індивідуальні комунікаційні стратегії для кожного клієнта, враховуючи специфіку його бізнесу та цільову аудиторію. Це дозволяє максимально ефективно використовувати доступні ресурси та досягати поставлених цілей. Одним з інструментів, які ми регулярно інтегруємо в стратегії брендів — це багатоканальні інформаційні кампанії, підкріплені потужними інфоприводами.
впродовж нової фази співпраці з Brit з агенцією «ВАРТО» ми значно розширили арсенал інструментів та каналів для комунікації. Команда агенції розробила комунікаційну стратегію, яка включає не лише традиційний PR, але й інноваційні підходи для репутаційного менеджменту та взаємодії бізнесу з медіа. Ми активно використовуємо соціальні мережі, блогерів, співпрацю зі ЗМІ та іншими медіаресурсами для створення позитивного іміджу бренду та залучення нової аудиторії.
Висновок
Багатоканальна комунікація — це ключ до зростання довіри до вашого бренду, розширення охоплення аудиторії та побудови міцного зв’язку з нею. Завдання такої кампанії — донести інформацію до аудиторії так, щоб вона була сприйнята як перевірена. Це допомагає створити позитивний імідж бренду та забезпечити його впізнаваність.