23 червня, на вулиці Ярославській 56-А мережа “Сільпо” відкрила новий дизайнерський супермаркет. Дизайн фасаду і простору всередині присвячений історії Подолу, одного з найстаріших районів Києва.
У новому торговому просторі можна дізнатися про історію історичного району очима Самсона і лева – героїв знаменитого фонтану на Контрактовій, побачити мурал про видатних українців, фунікулер і трамвайчик, які їздять прямо під стелею торгового залу, маленьку копію кінотеатру «Жовтень», де програються унікальні архівні фото- і відеоматеріали про Поділ, і навіть – виставку українських ілюстраторів. Таким чином, мережа змінює формат звичайного торгового залу на культурний і тематичний інтерактивний простір.
«Вже декілька років ми працюємо над тим, щоб «Сільпо» був чимось більшим за супермаркет. Щоб це було місце хороших емоцій, нових історій і вражень. Ми хочемо, щоб кожен похід у «Сільпо» був не тільки заради покупок, а перетворювався на маленьку пригоду. Ротонда-фонтан «Самсон, який роздирає пащу леву» стала символом Подолу з тих часів, як у XVIII столітті прикрасила Контрактову площу. Ми вирішили створити креативний екскурс в історію району і уявили: а що, якби Самсон не роздирав пащу левові, а дружив із ним? Яким було б життя цих героїв? Гості нового супермаркету відчують дух традицій і пройдуть разом із Самсоном та левом крізь яскравий калейдоскоп подій на Подолі: від давніх часів до нинішніх», — розповідає маркетинг-директор «Сільпо» Катерина Огуряєва.
Побачити унікальне відео давнього Подолу
Кінотеатр «Жовтень» у 1930-х роках був першим у Києві, що мав окрему будівлю, та одним із перших в СРСР, де було встановлено звукове обладнання. Колиску кіно вирішили увічнити в супермаркеті й відтворили в мініатюрі частину глядацької зали, де Самсон та лев дивляться кіно. На екрані показують унікальне 17-хвилинне відео про Поділ минулих часів та кадри з історії самого «Жовтня». Рідкісні архівні матеріали допомагали збирати працівники Центрального державного кінофотофоноархіву імені Г.С. Пшеничного.
Зробити фото з величезним муралом
На вході до супермаркету гостей зустрічає мурал українського художника CHZZ (Чіз) із написом «Наші долі зійшлися на Подолі». Його персонажі — відомі українці, життя яких пов’язане з цими місцями. Гетьман Петро Сагайдачний, що завершив свій геройський шлях на Подолі. Видатний археолог Вікентій Хвойка, який відкрив пам’ятки трипільської культури та знайшов на Подолі скам’янілості мамонтів. Меценатка та фундаторка Києво-Могилянської академії Галшка Гулевичівна. Композитор, диригент і тенор Артемій Ведель, який поєднав італійську хорову культуру з українською традицією.
Переосмислити історію Самсона і лева — символів Подолу
У торговій залі гостей зустрічає альтанка із Самсоном і левом. Але на відміну від знаменитого фонтану «Самсон» на Контрактовій площі герої скульптури не ворогують, а обіймаються. Розповідь про історію дружби Самсона і лева продовжується на стінах супермаркету: вони ловлять рибу, відвідують Києво-Могилянську академію, п’ють вино із Тарасом Шевченком, їздять на червоному запорожці, їдять пиріжки у кав’ярні і п’ють квас із великих жовтих діжок. Шанувальники Подолу впізнають Житній ринок, де лев купує м’ясо, а також характерні подільські будиночки та їхніх мешканців, які гуляють по вулицях. У сучасній частині цієї історії герої ходять у барбершоп, їздять на скейті та самокаті, їдять бургери та роблять селфі.
Спостерігати подільський трамвай та фунікулер під стелею
Ще два відомі символи Подолу — трамвай та фунікулер — знайшли місце в новому дизайнерському супермаркеті. Творці динамічного макета фунікулера кажуть, що намагалися синхронізувати час його підйому і спуску з розкладом справжнього фунікулера на Подолі. Червоний трамвайчик мандрує по колу над відділами «Лавка традицій» та «Кулінарія».
Побачити виставку ілюстрацій Pictoric
При вході до супермаркету з боку Ярославської вулиці на гостей чекатиме невеликий виставковий простір. Перша експозиція «НАДзвичайні. Діячі України» створена мережею «Сільпо» разом із клубом ілюстраторів Pictoric. Це проєкт-подяка людям, які кожного дня забезпечують побут країни під час карантину. У першому сезоні заплановано шість виставок робіт відомих українських ілюстраторів. Експозиція буде змінюватися кожні три тижні. Куратором виступить клуб Pictoric.
«Сільпо» — одна з найбільших національних мереж продовольчих супермаркетів України. Заснована в 1998 році. Станом на червень 2020-го нараховує 262 супермаркети, в тому числі 4 делікатес-маркети Le Silpo. В компанії діє проєкт підтримки та розвитку малих українських виробників «Лавка традицій», продукцію яких можна придбати в «Сільпо» і делікатес-маркетах Le Silpo. Входить до однієї з найбільших торгово-промислових груп України Fozzy Group. «Cільпо» — один із небагатьох у світі великих мережевих продуктових ритейлерів, який створює індивідуальний тематичний дизайн для кожного магазину. Минулого року три дизайнерські супермаркети «Cільпо» увійшли в Europe’s Finest Store 2019 — топ-25 найкращих інноваційних дизайнів європейських магазинів за версією European Supermarket Magazine.