Все, що ви робите в соцмережах, ви робите для своїх підписників, потенційних та поточних клієнтів. Ви взаємодієте з ними та впливаєте на їх вибір та бажання купити ваш товар, послугу, особистий бренд. Якщо ви розумієте цільову і даєте їй те, за чим вона до вас прийшла, то ви успішні в соцмережах. Щоб масштабувати свій успіх і забезпечити стовідсоткове влучення в аудиторію, вам знадобляться прийоми психологічного піару.
Що так психологічний піар?
Психологічний піар — це базові принципи поведінкової психології, які використовуються у маркетингу для збільшення відгуку аудиторії та додаткових продажів.
Де найбільш влучно це працює?
Психологічний піар добре працює саме в соцмережах. Там відстежити його вплив простіше та наочніше, ніж у звичайних маркетингових кампаніях. Знання прийомів та їх застосування допоможуть зрозуміти, чому ваші клієнти роблять той чи інший вибір, чому лайкають та реагують на певні пости. Дуже поширена історія, коли в гонитві за трафіком або лайками маркетингові стратегії йдуть в інший бік, і маркетологи забувають про реальних людей. Людські поведінкові реакції завжди пояснюються психологією.
Навіщо використовувати психологічний піар?
Знання з психології можна використовувати для нейтралізації негативу, більш особистісної й продуктивної комунікації з підписниками, збільшення продажів. Знаючи, що подобається і «заходить» вашій аудиторії, можна підвищувати впізнаваність бренду і збільшувати трафік на ваш сайт. Основні принципи базуються на незмінній книзі Роберта Чалдіні «Психологія впливу».
Як відстежити ефективність прийомів психологічного піару в соціальних мережах?
Це дуже легко. Ви одразу побачите, спрацювала ваша стратегія чи ні, за кількістю нових підписників та продажів, за зворотнім зв’язком, зацікавленістю підписників у вашій сторінці внаслідок репостів чи збереження вашого контенту. Соціальні мережі стали одним із найуспішніших і найпопулярніших каналів комунікації, і продовжують набирати обертів. Зворотний бік такої популярності — висока конкуренція. Відбиватися від конкурентів якраз можна, використовуючи підкованість у психології.
Які методи психологічного маркетингу працюють у сучасних соцмережах?
Розповім про один з основних прийомів, який ви можете використати для свого просування. Демонструйте відгуки вдячних клієнтів та те, що ваш продукт/товар/послуга справді приносять користь, радість людям. Не фейкові й натягнуті за вуха відгуки, а справжні, коли людина дійсно сама захотіла про вас розповісти, а ось щоб вона це зробила подумайте, як вразити. Важлива кожна деталь. Залучення, коментарі, лайки та позначки — це все показник того, що ваш бізнес подобається та допомагає людям. Люди — соціальні істоти, і вони завжди схильні довіряти тим, хто вже має шанувальників і гарну репутацію. Перевірений факт: збільшити кількість відгуків чи звернень можна, якщо робити кнопки для публікацій у соцмережах на вашому сайті більш помітними. Є реальні приклади, коли просте збільшення кнопки “Поділитися” приносило на 3600% більше репостів. Ще одна хитрість соціального доказу: люди люблять почуватися частиною чогось більшого, якоїсь спільноти. Якщо ви у вашому пості сформулюєте правильний меседж, люди з радістю поділяться вашим контентом, щоб стати частиною групи.
Як впливає контент та візуальна складова на просування?
Тут працює психологія кольорів, потрібно завжди бути в тренді. Наразі блакитний та жовтий викликають тільки позитивні емоції й вони стали неймовірно помітними кожному й всюди. Загалом візуал у соцмережах, як і раніше, відіграє ключову роль. Важливо запам’ятати основні правила дії кольорів на психіку людини, щоб формувати потрібні вам асоціації та емоції у людини. Пам’ятайте, що потрібно грамотно поєднувати ваші брендові кольори з оформленням та постами профілю. Уважно працюйте над візуалом, щоб ваші клієнти зчитували правильне послання від вашої компанії. Від 62 до 90% оцінки продукту базується на кольорах. Використовуйте кольори не тільки для ваших відео, сторіс, постів та рілс, а й для стійкої асоціації саме з вашим брендом. Багато світових компаній чітко асоціюються з конкретним кольором чи поєднанням.