Світ стрімко рухається вперед, а разом з ним – і розвиток digital-технологій. Рівень комп’ютеризації людства зростає, інформація поширюється зі швидкістю звуку, річні стратегії знищив коронавірус, а ситуативний маркетинг сьогодні на гребені хвилі. “Швидше, точніше, гнучкіше!” – так можна охарактеризувати діяльність піарника під час економічної турбулентності і професійних викликів.
Кілька років тому основні функції pr-менеджера полягали в підготовці офіційних повідомлень компанії, комунікації з представниками медіа, а для роботи з соцмережами долучався SMM-фахівець або ціле агентство. В умовах digital-трансформації ці функції, найчастіше, поєднуються в одній людині. Справа не лише в трендах: до поліфункціональності працівників сфери PR “долучилися” пандемія COVID-2019 і зростаюча кількість українців, які залишилися без роботи.
Цікава задача – адже кількість каналів комунікацій збільшується прямо пропорційно числу нових завдань. Щоб не захлинутися в потоці інформаційних повідомлень і вчасно зорієнтуватися для прийняття стратегічно зваженого рішення, на допомогу приходять технології PR Tech.
Це – сучасні сервіси для роботи з базами даних і розсилок, управління командою, оцінювання проведених кампаній, автоматизації завдань і оптимізації ресурсів (в тому числі, кадрових). Зупинимося на ключових інструментах PR Tech.
Моніторинг інформаційного поля
Щоб не гортати нескінченні новинні стрічки в соцмережах і ЗМІ, не відкривати десятки вкладок браузера і не витрачати час (аби з великою ймовірністю пропустити важливе повідомлення!), пошук інформації варто автоматизувати. Наприклад, шляхом підключення до моніторингу бренду, який pr-менеджер власноруч налаштує під потреби ринку, канали і ключові слова.
Найбільшою популярністю серед наших співвітчизників зі сфери зв’язків з громадськістю та PR користуються моніторинги соцмереж і медіа LOOQME і InfoStream, хтось віддає перевагу Медіатеці. Ці сервіси дозволяють оперативно і точно відстежувати повідомлення і публікації в онлайн-медіа, інформагенціях, соцмережах, ТВ і радіо. Моніторинги працюють на базі заданих критеріїв, крім того, здійснюється аналіз всього контенту: статей зі згадкою ключових спікерів або слів, тональність публікацій, динаміка, охоплення тощо.
Моніторинг публікацій є незамінним інструментом під час реалізації антикризових комунікацій. Водночас, важливо розуміти: репутаційна або інша криза може взагалі не трапитися, якщо оперативно відстежувати ситуацію на ринку, новини і згадки про компанію, ключові продукти або керівництво.
Паблішинг
Інструментів для збору інформації про компанію сьогодні чимало: онлайн прес-центри, блоги, корпоративні сторінки в соцмережах. Саме корпоративні пабліки є прямими каналами доступу до аудиторії, без посередників у вигляді журналістів і блогерів. Роботу з соцмережами можна значно полегшити завдяки спеціальним сервісам автопостингу: SMMplanner, Promorepublic, Amplifr.
Крім того, що вони повністю знімуть з піарника навантаження у вигляді планування і постійних публікацій постів в соціальних мережах, ці сервіси також нададуть аналітику в розрізі виконаної роботи.
Однією з безумовних переваг PR Tech є те, що багато технологічних рішень поєднано в одному сервісі. У свою чергу, це дозволяє не роздувати штат і економити найголовніший для будь-якого піарника і компанії ресурс – час.
Що стосується розміщення контенту про бренд, варто звернути увагу на сервіс, що спеціалізується на публікаціях в медіа, комунікації з інфлюенсерами, моніторингу та аналітиці – Cision. Сервіс підходить, в першу чергу, брендам, які працюють на західному ринку, але не може порадувати доступністю послуг – чек Сision стартує від 1000 доларів США.
Більш гнучкі можливості для розміщення pr-публікацій представляє український стартап PRNEWS.IO, в каталозі якого налічується понад 25 000 онлайн-медіа з 211 країн світу. Завдяки маркетплейсу можна оперативно розмістити контент про компанію як в галузевих і регіональних ЗМІ, так і в центральних виданнях України та інших держав.
Робота з журналістами
Основним завданням кожного pr-менеджера була і залишається дистрибуція актуального контенту: інформація про переваги нового продукту, експертні публікації, офіційні новини тощо.
В жорстких умовах карантину і скорочення бюджету питання дистрибуції стає особливо актуальним. Бюджету на те, щоб систематично платити за публікації, немає, а контент-план необхідно виконувати, аби не лише чесно відпрацьовувати оклад піарника, але й запобігти утворенню інформаційного вакууму навколо імені бренду.
Створити продуктивні відносини з представниками нових для компанії ЗМІ, крім прямого пітчингу, допоможуть професійні спільноти в соціальних мережах і сервіси запитів журналістів.
Останні, до речі, стають все більш популярними серед фахівців зі зв’язків з громадськістю та зовнішніх комунікацій: Deadline і HelpSMI допоможуть розмістити актуальний коментар експерта від імені вашої компанії. Якщо бізнес виходить за межі України, то варто звернути увагу на російськомовні Pressfeed або Deadline.media, для англомовних компаній актуальним буде сервіс HARO.