Збільшити продажі у понад 4 рази та потрапити у перелік найбільших e-commerce компаній України — і все це за 3 роки. Такі результати роботи українського маркетплейса MAUDAU, який почав працювати у 2021 році.
На каналі promodo «Додана цінність» вийшло інтерв’ю з CMO українського маркетплейса MAUDAU Ольгою Румянцевою, що розкриває основні та нетипові підходи у формуванні та операційній діяльності команди маркетингу. Переказуємо найцікавіші моменти та відповіді героїні.
Однією з головних причин популярності платформи стали інвестиції в маркетинг разом з ефективною маркетинговою стратегією. Брендування станції метро, розміщення на конвертах для квитків на потяг та моніторах у дитячих клініках — у поєднанні з більш традиційними маркетинговими каналами ці нестандартні підходи збільшили впізнаваність MAUDAU з 3 до 12 відсотків протягом лише одного року. Тож і неологізм “штукау” більше не сприймається як друкарська помилка, а неодмінно викликає асоціацію з «маркетом важливих штук» як себе називає маркетплейс.
Хто стоїть за комунікаціями та промо MAUDAU
Впізнаваність бренду була та залишається фокусом роботи маркетплейса протягом останніх двох років. У команді маркетингового відділу MAUDAU — близько 70 людей. Понад половина з них це контент-кріейтори, фотографи та ретушери, які займаються наповненням сайту, створюють та покращують описи, роблять та обробляють світлини, працюють над візуальною частиною.
Решта фахівців працюють над різними каналами просування, генерують ідеї та роблять так, щоб про MAUDAU дізнались всі. Це зокрема: команда напрямку бренд та комунікації, яка складається з 13 людей:
Бренд-менеджери
У кожної категорії на сайті є свій відповідальний бренд-менеджер. Він у курсі всіх показників, всіх новинок, трендів, пов’язаних з його напрямком. Саме бренд-менеджери планують акції по своїх категоріях і займаються їхнім просуванням.
SMM
SMM-команда інхаус з’явилась у MAUDAU наприкінці минулого року, коли стала очевидною необхідність підтримувати шалений темп розвитку. У соціальних мережах команда використовує впізнаваний стиль, який прослідковується в усіх комунікаціях.
Команда промо
У зоні відповідальності команди — всі механіки промо від розробки техзавдань і роботи з продуктовою командою до реалізації, комунікації, аналізу результатів і масштабування вдалих практик.
Активності, розроблені спеціалістами напрямку промо, дають відчутний результат. Наприклад, у квітні четвер на MAUDAU був “алкоднем” — протягом цього дня діяв промокод, який давав апліфт у продажах в декілька разів.
Retention
Команду інхаус створили рік тому, до цього потребу закривали фахівцями Promodo. Наразі тут працюють 3 людини, в тому числі спеціаліст, який відповідає за тригерні комунікації. Але команда має розширитись ще на 2 фахівців.
Диджитал-команда
Це спеціалісти, які відповідають за SEO напрямок та платні канали (перформанс маркетинг).
Креативний хаб
Цей напрямок складається з дизайнерів та креативного стратегічного ліда, які є по суті міні креативною агенцією всередині команди маркетингу.
Разом ця чимала команда робить комунікації MAUDAU такими, як ви їх бачите, забезпечує видимість бренду та постійне зростання показників продажів.
Регулярні зустрічі та увага до цифр: як працює маркетинговий відділ
Команда маркетингового відділу MAUDAU працює з різних куточків України та навіть з-за кордону.
За весь час ми заледве зібрались офлайн 2-3 рази, утім це ніяк не заважає ефективній роботі,
— розповідає маркетинг-директорка MAUDAU.
Вона виділяє наступне:
Регулярні зустрічі
Команда зустрічається онлайн — багато, регулярно та з різними спеціалістами.
Є регулярні віклі, де спеціалісти проходяться по ключових показниках, роблять висновки та планують подальшу роботу.
На початку кожного місяця є загальна зустріч спрінт рев’ю, яка присвячується огляду показників та аналізу проєктів, що вдалося минулого місяця, що не вийшло, і чому саме.
З керівниками напрямків дейлі-зустрічі відбуваються близько трьох разів на тиждень. Є також окремі проєктні зустрічі, де розглядаються окремі проєкти, канали, стріми та багато іншого.
Окремо команди зустрічаються, щоб обговорити різні стріми, які у фокусі в поточному періоді. Щодо маркетингу і фокусу — зараз це retention. З цього приводу обговорення проводяться раз на два тижні, різними командами. Обов’язково залучають спеціалістів, які не сильно заглиблені у тему. На цих зідзвонах показують загальну картинку, генерують гіпотези та проводять брейншторми.
Культура челенджів та подяк
У MAUDAU дуже розвинена культура подяк. Вони є традиційним завершенням кожної зустрічі, при цьому відзначаються як команди, так і окремі спеціалісти. Помічати вклад один одного в загальний результат — потужний інструмент натхнення, а також додатковий спосіб посилювати єдність команди.
Окрім цього, тут існує практика челенджів, яка допомагає подивитись на будь-яку ситуацію під ширшим кутом.
Як це працює? Я можу попросити будь-кого з команди поставити мені різні питання з конкретної теми, “порозхитувати” мене. Ми називаємо це “почеленджити”. Це дозволяє відшукати інсайти та змінити перспективу, що буває дуже помічним у роботі,
— пояснює Ольга.
Увага до цифр
Кожен день команди маркетингу починається з аналізу показників за попередній день.
Рахувати все — це особливість MAUDAU. Однак головний виклик у роботі з показниками — це виділити головні, адже їх дуже і дуже багато. Важливо концентруватись не на самих цифрах, а на динаміці, на тому, як ми рухаємось, які рішення приймаємо та які висновки з цього робимо,
— розповідає пані Румянцева.
Аналіз трафіку, середнього чека, кількості користувачів та багато іншого. Дізнатись, де бізнес зараз, який % виконання плану продажів, який прогрес — це morning routine.
Ми постійно експериментуємо, звісно, іноді помиляємось, але потім обираємо для себе найбільш ефективні канали та інструменти. Саме такий підхід дозволяє вриватись в інформаційний простір та робити так, щоб якомога більше українців замовляли необхідні штукау саме на MAUDAU,
— фіналізує СМО MAUDAU.
Повне відео інтерв’ю: