Липень 2025 року приніс чимало яскравих історій та реакцій брендів. Хтось влучно інтегрувався у події, хтось креативно розважав аудиторію, а хтось – гасив репутаційні пожежі.

MAINSTREAM
Це другий випуск нашої рубрики, де команда PR-агенції MAINSTREAM аналізує найпомітніші приклади публічних комунікацій місяця. Ми започаткували її, щоб системно фіксувати, як комунікації перетворюються на інструмент впливу, репутаційного управління та трансформації суспільних наративів.
Чим запам’ятався липень? Згадаймо, як бренди вирізнялися, хто запалював в інформаційному просторі, а хто – вправно реагував на кризові виклики.
Інфоприводи місяця: як бренди інтегрували великі історії?
1. (Не)очікуваний камбек: DOROFEEVA та POSITIFF
П’ять років після розпаду «Время и Стекло» – і возз’єднання, яке вибухнуло ностальгією в соцмережах. Надя Дорофєєва та Позитив представили спільну пісню, інтегрувавшись у кампанію United24 на підтримку збору «Вартові неба».
Monobank та Visa додали гейміфікацію з призами (за донат від 50 грн 50 коп. користувачі могли отримати ексклюзивні скіни у застосунку, а також виграти сувенірні картки з автографами DOROFEEVA та POSITIFF), перевищивши початкову мету збору в шість разів за добу (понад три мільйони гривень).
Не залишились осторонь і JYSK та Аврора, які оперативно випустили танцювальні відеопародії з новою піснею дуету. Влучність та своєчасність принесли брендам не лише віральність, але й несподіваний бонус – репост від самої Дорофєєвої із коментарем:
Той випадок, коли бренд не платив за рекламу, але ти не можеш не запостити.
@kreat.jysk Любимо творчість @nadyadorofeeva ♬ оригінальний звук – Kreat for JYSK
@avrora.multimarket Тихо-тихо так натякаємо на лайк #аврора #аврорачек #магазинаврора ♬ оригінальний звук – nadyadorofeeva
2. Музика, креатив та сенси: Atlas Festival
Цього року Atlas Festival зібрав тисячі відвідувачів та став майданчиком, що допоміг брендам зміцнити зв’язок зі своєю аудиторією.
Організатори та партнери презентували очікуване продовження торішнього блокбастеру – «13 друзів Атласу і філософський камінь». У пародійно-магічній історії знялись українські зірки та інфлюенсери: гурт Курган та Agregat, блогерка Даша Кубік, співак Віталій Козловський, гуморист Марк Куцевалов, журналіст-розслідувач Михайло Ткач та інші. З прем’єрою відео запустився благодійний збір на проєкт «Дронопад» від фонду «Повернись живим» для посилення ППО.
Uklon запропонував до 20% знижки на поїздки до та з фестивалю при оплаті карткою Mastercard, а також облаштував власну локацію з фотозоною та музичними активностями.
Нова Пошта подбала про комфорт гостей заходу: презентувала поштомати у форматі камер зберігання, а також мобільне відділення для відправлення мерчу. І це не все: на фестивалі можна було долучитись до зони творчості та розмалювати поштомати, які згодом розіграли на благодійному аукціоні.
Київстар же створив на фестивалі простір для уяви та мрій. У бренд-зоні кожен міг «побачити себе у майбутньому» через інтерактив, який дарував теплі передбачення.
3. Вірусне викриття: Coldplay у Бостоні
Не обійшлося й без драми. Під час концерту Coldplay у Бостоні камера випадково піймала обійми пари, яка одразу почала ховатись. Фронтмен гурту пожартував зі сцени: «Або у них роман, або вони просто дуже сором’язливі».
Згодом стало відомо, що у кадрі були колеги із компанії Astronomer Енді Байрон та Крістін Кабот. Відео швидко стало вірусним (понад 125 млн переглядів у TikTok), а тему підхопили.
RyanairColdplay
splitting up couples https://t.co/UgwuK3X5Au— Ryanair (@Ryanair) July 18, 2025
@paramountpics HR’s everywhere shaking in their boots rn. #Titanic #AvailableonDigital on #AppleTV ♬ original sound – Paramount Pictures
Українські бренди теж не забарились: платформа Work.ua жартома нагадала, що «не варто заводити стосунки на роботі», а Skvot та Rozetka поділились мемними підбірками.
Вірусність вийшла й в офлайн: на концертах та спортивних подіях почали розігрувати сцену з «викриттям» при потраплянні в кадр.
@dailymail The Philadelphia Phillies had a laugh at the expense of the CEO and HR boss who have gone viral for being caught on camera cuddling at a Coldplay concert. Tap the link for the full story on DailyMail.com. Link in bio. #news #viral #coldplay #cheating #affair ♬ original sound – Daily Mail
А завершила історію Гвінет Пелтроу у ролі «тимчасової речниці» Astronomer. У відео акторка, співачка та, за сумісництвом, ексдружина вокаліста Coldplay з гумором подякувала за увагу до компанії та розповіла про продукт.
4. Don’t Push The Horses: бій Усика та Дюбуа
У ніч з 19 на 20 липня 2025 року Олександр Усик утретє став абсолютним чемпіоном світу з боксу у надважкій вазі.
Ще на пресконференції перед матчем Усик вимовив фразу “Don’t Push The Horses”, намагаючись передати українське “Не жени коней”. Обмовка стала мемом, а бренди не забарилися з реакцією: ДТЕК, Нова пошта, Укрпошта, Kyivstar, Dodo Socks, Comfy, monobank та інші почали створювати ситуативний контент.
Rozetka запустила лімітовану колекцію благодійного мерчу та промокод на екіпірування для охочих спробувати себе в боксі.
Інвестиційна компанія BGV Group Management, яка підтримує Усика вже 10 років, долучилась до організації Business & Charity Gala Dinner у Лондоні, щоб зібрати £2,5 млн на будівництво житла для 64 родин, які постраждали від війни.
Також напередодні бою, у межах партнерства під гаслом «Майбутнє буде світлим, за нього треба боротися», Олександр Усик приєднався до глобальної ініціативи ДТЕК, спрямованої на мобілізацію міжнародної допомоги для відновлення української енергетики, зруйнованої російськими ударами.
На сам бій чемпіон вийшов у кастомній куртці Stone Island з унікальним візерунком у вигляді піксельного алфавіту, що символізує імена членів його родини. Перед боєм бренд також розмістив білборди з Олександром на шляху до стадіону «Вемблі», де й відбувся поєдинок.
Бій став прикладом комунікацій, що поєднали гумор, соціальну відповідальність та національну єдність.
5. Законопроєкт №12414: як бренди транслювали громадянську позицію
Прийняття законопроєкту №12414 викликало хвилю критики та протестів серед українців. Українські бренди підтримали протестувальників не лише в соцмережах, а й фізично, забезпечивши усім найнеобхіднішим: картонки, кава, вода, підзарядки.
До речі, в наших мультимаркетах величезний вибір маркерів різних кольорів pic.twitter.com/EMuwu76P8l
— Аврора Мультимаркет (@avrora_official) July 24, 2025
Збираєм рюкзак на вечір. Що ще забули? pic.twitter.com/eGnxzT6X1P
— Harvest (@Harvest0fficial) July 23, 2025
Книгарні Readeat, Сенс та кав’ярня OCTO TOWER роздавали мітингувальниками картонки, а також маркери. Заклади Міністерство Піци та misto.cafe пригощали кавою.
Бренд Guzema Fine Jewelry теж не залишився осторонь та виставили воду для мітингувальників в центрі Києва. Ініціативу активно підхопили користувачі соцмереж – дописи з «водою для всіх, хто сьогодні поруч» ширились мережею з вдячністю за підтримку.
А Bihus.Info випустили мерч з написом «Джерелом влади в Україні є люди з картонками» – цитатою, що стала одним із найяскравіших символів протестів проти ліквідації незалежності антикорупційних інституцій. Частину прибутку команда направить на підтримку фонду авторки виразу.
Антикриз місяця: отруєння в Китайському Привіті
У Львові сталося масове отруєння гостей нового ресторану «Китайський Привіт», який відкрився 13 липня.
Михайло Кацурін обрав стратегію максимальної прозорості, тому уже 16 липня опублікував допис, у якому відкрито визнав факт отруєння, розповів про власне погане самопочуття, озвучив гіпотезу щодо джерела проблеми та докладно описав подальші дії. Серед них – тимчасове закриття ресторану, виклик санітарної служби, утилізація всіх продуктів, покриття витрат на лікування постраждалих та комунікація з кожним, хто звернувся по допомогу.
Усі ці кроки супроводжувалися регулярними оновленнями в Instagram, включно з людяною комунікацією з постраждалими.
На початку серпня повідомили про повторне відкриття закладу. Ключовим меседжем стала імплементація міжнародного стандарту харчової безпеки ISO22000, що націлена на усунення харчових небезпек на будь-якому етапі приготування страв. А у новому відео Михайло показав, як команда дотримується нових правил безпеки на практиці.
Бренд обрав людяну та проактивну стратегію антикризової комунікації. Цей кейс став показовим прикладом того, як вчасна, прозора та системна комунікація у поєднанні з реальними змінами допомагає бренду не лише вийти з кризи, а й перетворити її на точку зростання. «Китайський Привіт» не лише попросив вибачення, а трансформував підхід до безпеки, сервісу та відповідальності перед гостями й це стало ключем до відновлення довіри.
Що на міжнародному ринку?
Інтерактив та кроссекторальні колаборації
Зовнішня реклама набирає нових форм – неочікуваних та максимально залучаючих. У липні AXE інтегрували гру в автобусну зупинку, запропонувавши перехожим взяти у ній участь. Після сканування QR-коду можна було пограти в аркаду та отримати тестер нового аромату спрею для тіла, який видавався через вбудований диспенсер.
Тайський супермаркет Lotus’s у сезон дощів запровадив нестандартну механіку залучення покупців. На тротуарах перед магазинами з’явилися купони, які залишалися невидимими у суху погоду, але проявлялися під час дощу. Перехожі могли зробити фото та отримати знижки на покупки.
У Нью-Йорку бренд чаю Pure Leaf заохотив перехожих зробити 10-хвилинну перерву. У межах кампанії людям пропонували покласти свій телефон у спеціальну скриньку з таймером й натомість отримати охолоджений чай. Ідея спирається на інсайт: 76% людей почуваються краще після короткої паузи, але майже ніхто їх не робить.
Прем’єри як платформа для креативу
Кінопрем’єри сьогодні – це історії, частиною яких бренди хочуть стати. Саме тому релізи стрічок дедалі частіше стають приводом для креативних партнерств. Трохи раніше ми побачили ремейк культового мультфільму “Ліло і Стіч”, а разом з ним й безліч цікавих колаборацій: прикраси від Pandora, колекційні банки від SPAM, капці від HeyDude та багато іншого.
Прем’єра фільму «F1 The Movie» відбулася наприкінці червня, натомість навіть у липні не вщухали обговорення та креативи від брендів. Hot Wheels випустили лімітовану модель боліда Сонні Гейза (персонаж Бреда Пітта) чим порадували колекціонерів та фанатів автоспорту.
У межах партнерства з фільмом бренд люксових годинників IWC Schaffhausen представив спеціальну колекцію, натхненну естетикою Формули-1.
McDonald’s, офіційний спонсор Формули-1 в Латинській Америці, запустив тематичне McMenu F1. Ця колаборація також включала два види колекційних іграшок – авто у стилі McDonald’s та команди APXGP з фільму «F1 The Movie».
Попереду новий цикл історій, кейсів та реакцій брендів. Команда MAINSTREAM продовжує фіксувати та аналізувати комунікаційні кейси, щоб вони ставали інструментом для сильних та ефективних комунікаційних рішень.











































































