На даний момент ICO створюють всі, кому не лінь, і ті, хто або досить багатий, або ті, хто досить хитрий. Звичайно, створити SСAM-проект завдання легке й цілком здійсненне, але в інформації нижче не буде інструкції на шляху до цього. Навпаки, ці кілька пунктів дозволять вам не допустити проблем, які полонять ваш проект ще до того, як ви встигнете їх виявити.
Конкуренція в цій сфері висока, а через велику кількість шахраїв потенційні учасники ставляться до нових проектів з підозрою. Так що, заплямувавши репутацію один раз, буде складно її відтерти. Ви будете готуватися місяць до початку запуску, і ще роки після старту, але тільки в тому випадку, якщо він буде вдалим.
Поганий приклад ICO
Репер Емінем може пограти в пророка, так як в своєму треку “Lose Yourself” виконав рядки, які повинен задати собі кожен, хто захоче провести власне ICO:
“Послухай, якби у тебе був єдиний шанс або можливість отримати відразу все, про що ти завжди мріяв: ти б скористався цим або упустив свій шанс?”
І один з найгірших прикладів на це питання стався на початку цього року, коли The Key – ICO на базі NEO blockchain – з тріском розвалилося, зі всім потенціалом.
Перед стартом продажів ціну на токени підвищили на 300%, потім сайт ICO впав, а офіційний телеграм потонув в спам-посиланнях і скаргах. Описати все, що відбулося можна тільки одним словом – катастрофа. Продаж закінчили в рекордні строки, а у інвесторів залишився неприємний осад. І це ще не найгірший варіант можливих подій.
Жадібність
Цього не напишуть в Whitepaper або на офіційному сайті, але все ICO мають голосну або негласну домовленість зі своїми інвесторами, в якій мовиться приблизно наступне:
Ми вам продаємо токени за низькою ціною, щоб ви могли отримати легкий прибуток, коли монета опиниться на біржах
Важливо для себе знайти баланс між обіцянкою перед інвесторами й власною вигодою. Наприклад, ICO Dragonchain було проведено з ціною 0,07$ за токен, а через місяць монета злетіла до 5$ на біржах. Тут розробники могли б запросити початкову ціну вище, але вирішили не ризикувати. При цьому така ж ціна для музичного Blockchain токену Pindify була б високою. Тобто, не можна орієнтуватися тільки на ціну, варто придивитися і до інших факторів – загальний обсяг пропозиції, корисність платформи, бізнес-ідея і т.п.
Плагіат
Тут, як би, все очевидно, на перший погляд, але досвід показує, що не для всіх. Скопіюйте Whitepaper іншого проекту, не має значення частково або дослівно, і у вас практично не залишиться шансів на успіх. На цій помилці ловили деякі проекти, наприклад Dadi, які скопіювали деякі частини з Білого листа іншого проекту – SONM.
Ситуація з Tron, яких звинуватили в плагіаті вже після проведеного ICO, може наочно показати, як громадськість відреагує на подібного роду “хитрощі”.
Чи є мета?
Крім того, що на ринку існує величезна кількість проектів, у яких мета абсолютно марна – її відсутність ще гірше. Не варто запускати проект без мети. Ви, звичайно, можете випустити токени для любителів рожевого кольору, але подумайте про те, чи знайдуться охочі інвестувати в нього?
Непідготовленість
З іншого боку якщо ваш проект хороший, а його мета може бути застосована і корисна, то вам варто підготуватися до потоку інвесторів і бажаючих співпрацювати. Сайт може бути перевантажений, сервер зводити кінці з кінцями, а офіційний канал або паблік досягне ліміту.
І це правильно, мати мету роздути навколо себе ажіотаж, але він може принести з собою і біди, на кшталт незадоволених інвесторів. Так що передпідготовка до запуску ICO важлива: потрібно знайти хороший веб-хостинг, грамотно продумати обсяг реклами і якість прес-релізів.
Підготовка і бета-тест токенів теж важливий момент, щоб в результаті людям не довелося чекати і нервувати під час ICO.
Пріоритети
Не дайте своїм бажанням підпорядкувати вам. Звичайно, коли у вас в руках можуть виявитися мільйонні інвестиції хочеться їх утримати, але в усьому має бути міра. Так ось, якщо ви кожен день будете спамити в Твіттері з проханнями купити ваші токени і обіцянками нереальних іксів після потрапляння монети на біржі, вас можуть неправильно зрозуміти. Інвестори можуть вирішити, що вами рухає лише жадоба наживи, а «децентралізація всесвіту» і боротьба з олігархами вам не цікаві.
Кум, брат, сват, зять
Залишати частину токенов для команди і партнерів не має на увазі під собою нічого поганого, як і знижки для перших інвесторів в ході закритих продажів, але якщо ви почнете надавати поблажки кожному, хто про це попросить, то автоматично впадете в очах більшості.
Потрібна більш продумана модель – наприклад, надання знижки в день відкриття продажів з подальшим скороченням її розміру з плином часу.