Одним з основних етапів роботи над сайтом вважається аналіз основних конкурентів. Це дозволяє вирішити кілька завдань: побачити, за якими запитами просувається ресурс і які методи він використовує, наскільки вдалою є стратегія і чи приносить вона результати. На сьогодні багато SEO-фахівців використовують досвід конкурентів, щоб уникнути помилок і рухатися в правильному напрямку.
Для аналізу сайтів-конкурентів є багато сервісів. З їх допомогою можна знайти основних конкурентів, проаналізувати їх найпопулярніші сторінки та запити, проаналізувати стратегію посилань.
Ділимося корисним посиланням біржі крауд-маркетингу Referr, які зібрали всі необхідні інструменти для роботи seo-фахівця в розділі SEO сервіси.
Відстежуємо головних конкурентів
Якщо ви тільки починаєте оптимізацію свого сайту, вам потрібно вибрати три-п’ять головних конкурентів, аналіз яких і будете проводити. Зробити це просто за запитами в пошуковій системі. Перші ресурси, які з’являються в топі і є ваші конкуренти. Але не варто враховувати тих, які просуваються за допомогою контекстної реклами.
Далі вам потрібно перевірити сторінки за основними параметрами, щоб розуміти їх успішність і то, в якому напрямку вони рухаються.
Перевірка відвідуваності
Даний аналіз дозволить дізнатися про конкурента:
- добовий трафік;
- трафік за місяць;
- показник відмов;
- час перебування користувачів на сайті.
Зверніть увагу на два останніх параметра. Час перебування на сайті показує, наскільки зацікавлений користувач в контенті сайту, чи може сторінка утримати увагу аудиторії. А показник відмов означає, чи відповідає інформація на ресурсі запитам користувача. Низький говорить про високу якість контенту, а високий, що людина не знаходить відповідей на свої питання і йде з сайту.
Грамотна і точна перевірка відвідуваності сайту можлива за допомогою спеціальних інструментів: SemRush, SimilarWeb та інших. З їх допомогою можна відстежити, звідки приходять користувачі, які регіони охоплює ресурс, наскільки довго людина затримується на сторінці і чи залучена вона.
Популярні інструменти для аналізу трафіку можна знайти в спеціальній збірці сервіси для перевірки відвідуваності сайту.
Перевірка ключових запитів
Для просування в пошукових системах важливо використовувати ключові запити під ваш продукт або послугу. Багато SEO-фахівців підбирають такі фрази самостійно, методом проб і помилок. Але, щоб заощадити час, можна повчитися у конкурентів.
Збираючи семантику інших веб-ресурсів по вашій тематиці, ви зрозумієте, які запити повинні бути основними, а також врахуєте ті, про які забули. Це можна робити вручну або за допомогою спеціалізованих інструментів, в тому числі Піксель Тулс. Останній варіант дозволить глибше вивчити ресурс і нічого не пропустити.
Перевірка на швидкість завантаження і технічні помилки
Сайти з високою швидкістю завантаження займають більш високі показники в пошукових системах. Їх ранжування краще, вони набагато привабливіші для користувачів. Вам потрібно порівняти швидкість завантаження сторінки-конкурента зі своєю, після чого ви зможете доопрацювати її.
Також зверніть увагу на наявність технічних помилок. Деякі з них невидимі, але впливають на ранжування вашого сайту. Порівняйте свій ресурс з конкурентом, щоб розуміти, над чим ще потрібно попрацювати.
Перевірка зворотних посилань
Лінкбілдінг вважається одним із способів успішної оптимізації сайту. Наявність зворотних посилань дозволяє підвищити авторитетність сторінки в пошукових системах, а також залучити нових користувачів. При перевірці конкурента, необхідно врахувати кількість публікованих лінків протягом місяця, які анкори він використовує, на яких сайтах-донорах їх розміщує.
Це дозволить вам виробити власну стратегію просування, використовуючи крауд-посилання або вічні посилання.
Відстеження позицій конкурента
Буває так, що сайт різко збільшує свої позиції в пошуковій системі, а потім може випасти з нього. В основному таке пов’язане з певними SEO-процесами. Вам потрібно стежити за позиціями ресурсу-конкурента, щоб не допустити помилок і розуміти, в якому напрямку рухатися.
Виконуючи всі ці роботи, ви будете знати, як просуваються конкуренти і використовувати їх успішні стратегії для себе.