Кава – один з найпопулярніших щоденних напоїв. Ви починаєте ранок з кави і вживаєте її протягом усього дня. За оцінками експертів, у всьому світі люди випивають близько 2,5 млрд чашок кави в день. Згідно з прогнозами, продажі на ринку готових напоїв, в який входять кав’ярні, виростуть на 67 відсотків в період з теперішнього моменту до 2022 року. Крім того, магазини кави демонструють неймовірну стійкість на нестабільних ринках.
Сьогодні також на увазі постійної зайнятості і стрімкого ритму життя стало популярним пити каву поза домом і замовляти послугу «кава з собою» щоб заощадити час.
Якщо ви хочете об’єднати вашу любов до кави з вашим підприємницьким духом, можливо, прийшов час спробувати свої сили у відкритті вашої кавової точки?
Користь кави і трохи цікавих фактів
Багато контрольовані дослідження на людях показують, що кава покращує різні аспекти функції мозку, включаючи пам’ять, настрій, пильність, рівень енергії, час реакції і загальні психічні функції. Таким чином, вживання кави підвищує не тільки рівень енергії, а й настрій, концентрацію уваги і пам’ять. Крім цього:
- Кава – другий за популярністю товар в світі після нафти;
- Кава забезпечує роботою 25 мільйонів фермерів, в основному в екваторіальних країнах, відомих як «кавовий пояс»;
- Щорічно споживається понад 500 мільярдів чашок;
- Ця індустрія з оборотом 100 мільярдів доларів;
- За даними Statista, в 2017/18 році споживачі по всьому світу випили близько 157,38 мільйона пакетів кави по 60 кг.
Що потрібно для відкриття кав’ярні «на винос»?
Бізнес на винос – виснажливий, але дуже прибутковий бізнес.
Є три основні варіанти відкриття вашої кавової точки:
- Купівля франшизи, і в цьому випадку більшість основних бізнес-рішень буде прийматися за вас. За плату за франшизу вам буде надано бізнес під ключ в місці, обраному постачальником франшизи.
- Купівля існуючого бізнесу. Це ще один спосіб отримати роботу під ключ. Однак знайти прибутковий бізнес для продажу – непросте завдання.
- Почати з нуля. Цей варіант вимагає більших зусиль, але володіє найбільшою гнучкістю і максимальним потенціалом для максимізації прибутку.
Який би варіант ви не вибрали, до успіху застосовні одні і ті ж основи. Корисну інформацію ви можете отримати зайшовши на сайт joinposter.com.
Ваш план відкриття кав’ярні повинен включати наступні ключові фактори.
Питання фінансових витрат
Скільки коштує відкрити кав’ярню?
Немає однозначної відповіді на питання про точні витрати на відкриття власного кавового бізнесу. Ваші витрати будуть залежати від типу кав’ярні, яку ви хочете відкрити, вартості кавових точок у вашому районі.
Кавовий кіоск (на винос): від 60 000 до 105 000 доларів
Мобільний фургон для кави: від 50 000 до 154 000 доларів.
У вас може не бути грошей, щоб покрити повну вартість кав’ярні, але є інші варіанти фінансування. Ви можете шукати інвесторів, які допоможуть з коштами для бізнесу, або ви можете вивчити позики для малого бізнесу.
Юридична складова
Крім реєстрації вашого бізнесу в податковій інспекції та отримання бізнес-ліцензії, існують різні державні ліцензії та дозволи, які вам необхідно вивчити, перш ніж відкривати кав’ярню.
Найпростіше зареєструвати ФОП. Вся процедура займе близько 1 місяця. Можна всю процедуру проходити самостійно, але це досить виснажливий процес, тому краще, якщо є можливість, доручити цей процес спеціалізованому агентству. Це скоротить час до 2 тижнів і буде коштувати близько 2500 грн.
Знайдіть гарне місце для кавової точки
Пошук хорошого місця має вирішальне значення для залучення клієнтів, коли ви відкриваєте кавову точку. Зверніть особливу увагу на те, скільки людей йде пішки і скільки є парковок. Чи достатньо видно це місце? Чи достатньо пішоходів навколо вашої кава-точки? Що означає розташування з точки зору демографії? Потрібно враховувати той факт, що в середньому 5 чоловік зі 100 ваші потенційні клієнти. Чим вище прохідність людей, тим рентабельніше ваша точка.
Якщо ви надаєте франчайзинг або купуєте існуючий бізнес, місце розташування вибирається заздалегідь, але вам все одно слід провести дослідження і вирішити, чи підходить існуюче або вибране місце.
Зверніть увагу, що самі центральні місця не обов’язково будуть кращими для вашого прибутку. Торгові центри, аеропорти, вокзали та інші місця з високою відвідуваністю зазвичай найбільш вигідні:
- парки, набережні;
- зупинки громадського транспорту;
- аеропорти, вокзали;
- зони біля навчальних закладів;
- та інше.
Складання бізнес-плану
По суті, бізнес-план кава-точки або кав’ярні – це документ, в якому пояснюється, в чому полягає ваша бізнес-ідея і як вона буде реалізована. Він відповідає на питання, наприклад, скільки коштує відкрити точку, як будуть фінансуватися ці витрати і скільки грошей ви очікуєте отримати від своєї кава-точки. План включає інформацію про ваших конкурентів, цільовому ринку і структуру цін.
Існують безлічі розроблених шаблонів, виберіть той, який підійде під ваш бізнес.
Бізнес план включає наступні пункти:
- Коротке резюме. У резюме має бути короткий виклад вашого бізнесу (місце розташування, розмір, власність компанії), а також цілі (або місія) вашої кав’ярні і то, як ви плануєте їх досягти.
- Аналіз ринку та аналіз ваших конкурентів. Ваш аналіз ринку повинен виявити аналогічні тенденції і дані, які ви можете використовувати, щоб визначити, яку концепцію ви пропонуєте ринку. Ваш конкурентний аналіз повинен відточити вашу місцеву середу і виділити всіх існуючих конкурентів, а також потенційних конкурентів, які можуть вийти на ринок. Визначте сильні і слабкі сторони ваших конкурентів, щоб розкрити можливості, які дадуть вашій кав’ярні конкурентну перевагу.
- Стратегія продажів. Використовуйте ідеї вашого ринку і аналіз конкурентів, щоб змалювати стратегію просування ваших кавових продуктів і вашого бізнесу в цілому. Це може включати традиційні методи продажів, а також маркетингові тактики.
- Продуктова лінійка. У цьому розділі описуються кавові продукти, які ви збираєтеся продавати на кава-точці. Тут ви можете вказати свій план закупівлі кавових зерен, постачальників, яких ви хочете використовувати, і конкретних напоїв, які будуть подані.
- План управління. Управління вашою кав’ярнею є ключем до розвитку вашого бізнесу, тому знайдіть час, щоб створити управлінське зведення, яка включає план вашої управлінської команди, обов’язки персоналу та витрати на співробітників (заробітна плата, нарахування заробітної плати, навчання тощо).
- Аналіз грошових потоків. Вам необхідно визначити свої витрати і способи фінансування вашого бізнесу, щоб визначити середній прибуток для вашої кава-точки.
Знайдіть кращих постачальників для вашого бізнесу
Пошук хороших, надійних постачальників – ключовий компонент будь-якого успіху в бізнесі. Ваш основний постачальник – це постачальники кави. З огляду на вимоги розбірливих клієнтів, мало шансів, що кавовий бізнес приверне постійну клієнтуру і буде процвітати, якщо ви не зможете постійно подавати високоякісний продукт. Тому вам потрібно вибирати найкращих постачальників кави.
Почніть також складати якомога детальніший список всіх необхідних вам речей. Вам знадобляться високоякісна кавоварка і супутнє обладнання, таке як кавомолки, системи фільтрації води, серветки, палички для перемішування, стаканчики, чайники тощо.
Коли справа доходить до пошуку обладнання, у вас є кілька варіантів:
- Купуйте обладнання безпосередньо, використовуючи власні фінанси.
- Візьміть обладнання в оренду.
Закупівля обладнання для каваточки – найбільш витратна частина бізнес-плану.
Кавамашина – одна з ключових речей. При виборі та купівлі слід враховувати, що обсяг бака повинен бути не менше 8 л, а потужність – до 5 кВт. Менш містка кавоварка просто не підійде для необхідної швидкості і обсягів приготування кави.
Автоматизація вашого бізнесу
Також слід подумати і про автоматизацію вашого бізнесу. Існують різні програмні забезпечення, які допоможуть налагодити ваш бізнес. Вони діють як віртуальний помічник з оформлення замовлень, завдяки яким клієнти можуть розміщувати замовлення зі свого телефону. Розумні програмні забезпечення допомагають вам просувати замовлення, збільшувати обсяги бізнесу і збільшувати прибуток.
Пропонуйте картки лояльності
Наявність програми карт лояльності може бути «вишенькою на торті» для клієнтів, і дійсно допомогти вам наростити клієнтуру. Отримання безкоштовного еспресо або латте на карту постійного клієнта після 6 попередніх покупок викличе посмішку у будь-кого.
Карти лояльності покращують ваш прибуток за рахунок:
- Заохочення постійних клієнтів приходити частіше.
- Підвищення шансів того, що нечастий клієнт вибере ваш бізнес в порівнянні з конкурентами.
- Заохочення клієнтів витрачати більше.
Забезпечте відмінне обслуговування клієнтів
Відмінне обслуговування клієнтів – відмінна риса будь-якого успішного бізнесу, особливо в сфері громадського харчування. Поєднуйте зручне розташування, продукти найвищої якості і відмінне обслуговування клієнтів, і, швидше за все, у вас буде дуже успішна кава-точка.
Опитування показують, що чотири з п’яти клієнтів вважають обслуговування клієнтів дуже важливим. Один із секретів успіху Starbucks – професійне та ефективне обслуговування. Це модель, якої слід наслідувати будь-якому власникові кав’ярні.