Доповнена реальність — один із ключових інструментів 3Д-маркетингу як абсолютно нового напрямку, який спрямований на задоволення імерсивних потреб сучасного споживача.
Доповнена реальність — живе у смартфоні.
Гайд для бізнесу по інтеграції доповненої реальності:
1. Бренд вирішив спробувати доповнену реальність у своїх рекламно-маркетингових активностях.
2. Бренд зрозумів, що доповнена реальність (AR) живе в смартфоні, а віртуальна реальність (VR) — в спеціальних VR-окулярах. І після цього ще раз переконався, що хоче саме доповнену реальність, аби його споживач мав змогу в будь-якій точці світу активувати AR-активність через свій смартфон.
3. Бренд чітко розуміє портрет свого цільового споживача. Бренд чітко розуміє де і коли споживач взаємодіє з продуктом. Споживач продукту = споживач доповненої реальності.
4. Бренду необхідно виділити ціль використання доповненої реальності.
- Іміджева. Доповнена реальність буде здивовувати клієнта нестандартною “фічею”, залучати у взаємодію з товаром, створювати додаткову впізнаваність бренду. Доповнена реальність не допомагає споживачеві в вирішенні практичних задач — вона створює WOW-ефект, який впливає на емоцію споживача, а, отже на збільшення час контакту з брендом та його лояльності.
- Практична (примірочна/try on). Доповнена реальність допомагає споживачеві. Вона показує як товар буде виглядати вдома у споживача в реальному розмірі та реальний формі у 3D ( Погодьтесь, це краще ніж дивитися на плоску картинку на сайті інтернет-магазину та думати чи підійде цей диван під нові шпалери) або створює можливість 3D-примірки товару.
- Прагматична. Товар розповідає сам про себе за допомогою доповненої реальності без довгих друкованих інструкції мілким шрифтом або консультанта. Інтерактивна інструкція по використанню товару, його 3D-збірка або віртуальний консультант дуже допомагають споживачеві швидше сприйняти інформацію, зекономити час та нерви.
- Навігаційна. Доповнена реальність допомагає зручною навігацію у режимі реального часу відвідувачам торгових центрів, магазинів, аеропортів тощо.
- Розважальна. Доповнена реальність любить, вміє та практикує розважати споживача. Вона гарно це робить на івентах, через програми лояльності, ігри. Це гейміфікація, яку дуже любить сучасний споживач.
- Навчальна. За рахунок інтерактивного контенту доповнена реальність дуже ефектно та ефективно може навчати людину, візуалізуючи ті чи інші процеси у 3D-графіці. Це дуже корисно для історико-культурних об’єктів, виставкових центрів, навчальних закладів, медицини тощо.
5. Бренд має обрати формат контенту, який буде демонструватися в AR.
Контент в AR може бути у вигляді:
Формат контенту потрібно визначати відповідно до цілей AR-кампанії, цільового споживача та продукту бренду, який буде використовуватись з AR. Найчастіше використовують 3D-графіку.
6. Після того, як формат контенту обрано — бренду має розробити сценарій контенту, який буде транслюватися в AR. Він має чітко відповідати інтересам цільового споживача, маркетинговій стратегії компанії, цілі використання доповненої реальності в рамках кампанії та нести відповідний call to action. Контент — це найголовніше. Це те, що бачить споживач та з чим взаємодіє через свій смартфон. Це ядро AR-проєкту. Саме контент визначає успіх або провал кампанії.
7. Бренду необхідно визначити тривалість AR-кампанії — час, який буде “жити” доповнена реальність разом з продуктом бренда:
- Іміджева або розважальна цілі мають середній термін тривалості кампанії 3-6 місяців.
- Практична або прагматична цілі мають термін, що дорівнює терміну актуальності товару та його тривалості продажів.
- Навігаційна ціль має довгострокову тривалість з можливістю оперативного оновлення локацій.
- Навчальна ціль має середньострокову та довгострокову тривалість у відповідності до актуальності контенту, який потрібно демонструвати у AR.
8. Бренд визначає яким чином споживач буде активовувати AR-контент або, по-іншому, — як буде запрограмований проєкт.
Є чотири способи програмування AR-проєкту:
Мобільний AR-додаток
- Розробка спеціального додатку з доповненою реальністю для бренду, або використання існуючого універсального AR-додатку, або інтеграція AR-функції у існуючий додаток бренда.
- Аби активувати AR, споживачу потрібно завантажити додаток.
- Підходить для всіх шести цілей AR-кампанії.
WEB AR
- Програмування доповненої реальності на сайті.
- Аби активувати AR, споживачу потрібно зайти на сайт бренду та натиснути на відповідну AR-кнопку.
- Підходить для 1, 2 та 3 цілі AR-кампанії . Частково може підходити до 5 та 6. Не підходить для 4 ( навігаційної ) цілі.
AR у соціальних мережах Instagram, Facebook, Snapchat, TikTok
- Програмування доповненої реальності на сторінках бренду у соціальних мережах.
- Аби активувати AR, споживачу потрібно зайти у соціальні мережі на сторінку бренда.
- Підходить для 1, 2 та 5 цілі AR-кампанії. Частково може підходити до 4 та 6. Не підходить для 4 ( навігаційної ) цілі.
Апаратна доповнена реальність
- Програмування доповненої реальності за допомогою спеціальних апаратних пристроїв ( як правило екранів) на конкретній локації.
- Аби активувати AR, споживачу потрібно бути поруч з екраном.
- Підходить для 1 та 5 цілі.
9. Після того, як обрано формат контенту, спосіб програмування та розроблений сценарій, можна починати створювати магію, яка ДОДАСТЬ бренду AR-активність для ПЕРЕМОГИ над конкурентами