Робота з персоналом — справа не з легких. А якщо вам потрібно забезпечити не тільки працездатність магазину, але й хороший рівень обслуговування та вкластися в бюджет, то це суперзавдання. Щоб розібратися, як оптимізувати адаптацію та навчання працівників, давайте розглянемо кейс від Інтертоп.
Як зрозуміли, що є проблема?
Інтертоп — №1 омніканальний fashion-ритейлер в Україні.
Компанія заснована у 1994 році. На сьогодні в портфелі Intertop Ukraine понад 500 брендів, 270 українських брендів та свій бренд Braska. На ринку України представлено 16 роздрібних мереж та 130 працюючих магазинів на 01.07.22.
Літо 2021. Інтертоп розробив нову систему навчання працівників. Коли почали імплементовувати новий формат навчання у життя — зрозуміли, що інструменти та платформа для навчання, якими користувались раніше більше не закривали потреби компанії, а саме:
- вимагали багато часу та людських ресурсів;
- було важко зрозуміти, як працівники засвоїли матеріал;
- не могли відстежити з чим у навчанні виникають складнощі;
- виникла потреба в оптимізації процесів.
Стало очевидно, що потрібний новий ресурс для втілення ідеї. Тоді Інтертоп прийшов до висновку, що оптимізувати роботу HR відділу допоможе навчальна платформа (LMS) — Learning Management System.
Як зрозуміти, яка LMS (Learning Management System) та функції потрібні компанії?
Точно не варто брати першу ліпшу навчальну платформу, тільки тому, що у неї великий функціонал. Підходьте зважено до цього питання.
Тут головне відштовхуватись від цілей компанії. Для Інтертоп основною ціллю була оптимізація та контроль навчання.
Кроки, які допомогли Інтертопу знайти LMS, що підходить потребам компанії:
Крок 1. Склали вимоги до навчальної платформи
- Контроль за процесом навчання. Можливість відстежити процес навчання учня його керівнику та HR. Широкий спектр можливостей адміністратора платформи, виразна статистика.
- Автоматизація роботи HR. Кожен співробітник в індивідуальному порядку має проходити навчання за планом без участі HR у кожному процесі.
- Простота роботи з платформою. HR може внести всі потрібні редагування в короткі терміни без залучення IT департаменту і додаткових інтеграцій.
- User-friendly дизайн. У співробітника під рукою має бути доступ до платформи зі швидкою навігацією. Максимально user-friendly дизайн, візуальна перспектива.
Крок 2. Визначили основні функції, які потрібні компанії
- легкість використання, без залучення IT спеціалістів;
- персоналізований контент під потреби учня;
- перевірка та аналітика навчання;
- швидкість створення курсу — бережіть свій час;
- статистика та змінні.
Крок 3. Визначили для кого потрібна навчальна платформа
“Без своєчасного навчання ритейлерів бізнес міг би помітити погіршення продажів. Адже продавець-консультант — перший, хто в контакті з нашим покупцем. Від його роботи залежить обсяг продажу”, — Катерина Романенко, керівник відділу навчання та розвитку в Intertop Ukraine
Інтертоп вирішили, що будуть навчати працівників роздрібної торгівлі: продавців-консультантів, касирів, старших продавців та директорів.
Як вирішили проблеми? — Знайшли AcademyOcean
“Інтертоп прийшов до нас із чіткою метою — їм потрібне системне та інтерактивне навчання, яке займає до 15 хвилин”, — Андрій Бизов, CMO в AcademyOcean.
Крок 4. Оцифруйте результати після перших 3-х місяців використання платформи. Переконайтесь, що платформа виконує поставленні завдання
Результати в цифрах від Інтертоп:
- 50% скоротили час на адаптацію нових продавців;
- більше ніж 159 тис. уроків пройшли продавці;
- 90% учнів отримали сертифікати.
“Ми, як співробітники HR-відділу, неодноразово перевіряли на власному досвіді покращення якості обслуговування потенційних клієнтів, після запуску AcademyOcean у нашій компанії. З кожним новим уроком, учні проходять навчання все краще та краще”, — Катерина Романенко, керівник відділу навчання та розвитку в Intertop Ukraine
На процес адаптації тепер ідуть дні, а не місяці
“Створення першого курсу зайняло менше ніж два дні. На той час ми створювали один з найважливіших навчальних курсів в Інтертоп — «Адаптація». Цей курс мав бути ідеальним, тести цікавими, а враження співробітника від курсу — чудовими”, — Катерина Романенко, керівник відділу навчання та розвитку в Intertop Ukraine
Процес адаптації нових співробітників є важливим етапом — необхідно зробити його легким, цікавим, швидким, простим у використанні, персоналізованим.
Перш ніж почати співпрацю з новою LMS чи будь-яким підрядником — дослідіть, що саме Ви шукаєте, що є найважливішим зараз для Вашого бізнесу.
Робіть усе покроково, віримо, що у Вас все вийде!