95% запусків продуктів зазнають невдачі і часто тому, що бренд випускає продукт, не проводячи аналіз і опитування, чи дійсно він потрібен людям. Опитування про тестування продукту дозволяє компаніям отримати життєво важливий зворотний зв’язок зі споживачами, перш ніж вони виводять на ринок нові продукти.
Коли ви використовуєте тестування продукту, ви запускаєте продукт з 3-ма основними перевагами:
- Легше переконати інших підтримати вашу концепцію продукту. Люди не можуть сперечатися з точними цифрами. Тестування показує, які продукти найбільше знаходять відгук у вашої цільової аудиторії, що допомагає вам вибрати явних переможців та переконати інші зацікавлені сторони підтримати цей вибір.
- Ви знаєте, які функції (або потенційні можливості) гарні, а які вимагають поліпшення. Можливо, вашій аудиторії найбільше сподобався один продукт, але вона визнала, що більш простий варіант цього продукту більш корисний. Або, може бути, їм сподобався продукт, але вони турбувалися про конфіденційність. Ви можете використовувати цю інформацію, щоб об’єднати кращі функції кожного варіанту і об’єднати їх усі в один відмінний продукт.
- Часте тестування допомагає швидко реагувати на зміни. За рахунок частого збору даних за допомогою гнучких маркетингових досліджень – опитувань, регулярно розсилаються вибірці ваших цільових споживачів, – ваш бізнес може приймати обґрунтовані рішення, не покладаючись на дані сторонніх аналітичних організацій. Це допоможе вам швидше реагувати на зміни на вашому ринку.
Короткий приклад опитувальника, який повинен містити такі питання:
- Привабливість: чи привертає ваш продукт потенційних клієнтів?
- Правдоподібність: чи правдоподібні повідомлення вашого продукту?
- Інноваційність: чи інноваційний ваш продукт?
- Купівельний намір: чи хочуть люди купувати ваш продукт?
- Якість: Ваш продукт здається високоякісним?
- Актуальність: чи задовольняє ваш продукт потреби і бажання вашої аудиторії?
- Унікальність: ваш продукт відрізняється від інших продуктів?
- Цінність: чи варто ваш продукт цінувати?
Є кілька способів використання опитувань з тестування продуктів в NPD (розробці нових продуктів) або в інноваційному процесі.
Типи опитувань з тестування продуктів:
Опитування по тестуванню концепції продукту
Коли у вас є ідея нового продукту, ви можете мінімізувати ризик, опитуючи споживачів, щоб перевірити ринковий потенціал. Дослідження показали, що перевірка концепції – важливий крок, щоб уникнути невдач.
Немає нічого незвичайного в тому, що люди або команди відносяться до своїх нових продуктів з великим ентузіазмом, ніж широка публіка, тому важливо отримати об’єктивну реакцію на вашу ідею, перш ніж вкладати великі гроші в їх виведення на ринок.
У своєму опитуванні ви можете запитати, наскільки вони зацікавлені в продукті і ймовірність того, що вони його куплять, що їм подобається і не подобається в цій ідеї. Найкраще використовувати поєднання питань з одним/кількома варіантами відповідей і відповідей у вигляді відкритого тексту. Це дозволяє людям давати відгуки своїми словами і висловлювати вам точки зору, які ви, можливо, не врахували.
Ви також можете запитати респондентів, наскільки унікальною, на їхню думку, є ідея продукту, щоб допомогти вам зрозуміти, чи достатньо вона відрізняється від того, що вже є на ринку. І, якщо ви – усталений бренд, варто вивчити ще одне питання: чи вважають споживачі, що продукт підходить для вашого бренду.
Питання, які потрібно задати:
- Наскільки ймовірно, що ви купили б цей продукт, якби він був доступний сьогодні?
- Як би ви поліпшили цей продукт?
- Які питання у вас є про цей продукт?
Опитування по тестуванню функцій продукту
Крім вимірювання загального інтересу до ідей нових продуктів, ви можете використовувати опитування з тестування продуктів, щоб уточнити свою пропозицію. Тестування функцій продукту допомагає визначити ті функції, які дійсно цінні для клієнтів, і ті, впровадження яких може виявитися марною тратою часу і грошей.
Наприклад, припустимо, що ви розробляєте новий ноутбук. Люди будуть щасливі замінити порти USB на користь більш легкого і тонкого корпусу? Як довго прослужить батарея? Наскільки бажаний тачскрін?
Крім формування вашого продукту, визначення переваг споживачів також може допомогти вам вибрати, на чому зосередити увагу у вашій маркетинговій кампанії. Наприклад, якщо споживачі надають великого значення косметиці, що не тестується на тваринах, ви можете підкреслити це в своїй рекламі. Ви також можете використовувати опитування з тестування продукту, щоб визначити ціну, яку споживачі будуть готові заплатити за вашу нову інновацію.
Питання, які потрібно задати:
- Оцініть, наскільки важливі такі функції для (вкажіть тип продукту)
- Які функції дозволять виділити (вставити тип продукту) з натовпу?
- Яку ціну ви готові заплатити за (вкажіть тип продукту) з цими функціями?
Тестування дизайну продукту
Після того як ви затвердили ідею свого нового продукту і визначилися з його функціями, ви перейдете на етап візуалізації. Тут ви складаєте різні концепції того, як повинен виглядати продукт. Опитування по тестуванню продукту, присвячене естетиці дизайну, допоможе переконатися, що ваш продукт максимально привабливий для покупців.
Ви можете поекспериментувати з такими речами, як кольори, форми, розміри і розташування різних елементів, щоб побачити, які варіанти дизайну викликають найпозитивніші відгуки споживачів. Крім простого A/B-тестування улюблених варіантів дизайну людей, ви можете вивчити вплив, який вони можуть надати на продажі.
Наприклад, можливо, ви виявите, що жінки висловлюють намір зробити покупку на 20% вище, коли продукт виконаний в рожевому кольорі, а не в зеленому. Або, може бути, ви можете змінити сприйняття серед споживачів у віці від 50 років за допомогою кнопок більшого розміру – розуміння переваг різних демографічних груп допоможе вам привернути увагу цільових споживачів.
Питання, які потрібно задати:
- Який з цих дизайнів вам найбільше подобається?
- Наскільки ймовірно, що ви подумаєте про покупку цього продукту?
- Що вам подобається / не подобається в цьому дизайні?
Тестування дизайну упаковки
Упаковка грає також важливу роль у продажу вашого продукту. Опитування по тестуванню допоможуть створити відмінний дизайн упаковки для вашого нового продукту.
Упаковка не тільки повинна бути досить привабливою, щоб ваш продукт був помічений на полиці, а й повинна робити саме те враження, яке приваблює вашого цільового покупця і змушує покласти його в свою корзину. Щоб зробити це правильно, потрібно використовувати найпереконливіші повідомлення.
Ви можете перевірити яке враження справляє упаковка про продукт і на кого вона розрахована? Якщо подивитися на упаковку, що вони думають про продукт і які його ключові особливості? Від якого бренду, на їхню думку, цей продукт? Подібні питання допоможуть вам зрозуміти, чи відображає ваша упаковка вашу пропозицію і чи відображає воно ваше бажане ринкове становище.
Питання, які потрібно задати:
- Яке враження справляє ця упаковка про продукт?
- Наскільки ймовірно, що ви подумаєте про покупку цього продукту, грунтуючись на тому, що ви бачите?
- Як ви думаєте, що є ключовим посланням на упаковці?