Продажі послуг на холодному ринку починаються з портфоліо. Можна заплатити за рекламу великі гроші, найняти топовий персонал, але якщо компанія не покаже потенційному клієнтові, що його проблеми вирішать, бажаної конверсії не буде.

Портфоліо компанії
Клієнтам неважливо, наскільки великий у вас штат чи унікальні технології, важливо – яка від вас користь, чи вирішите поставлені задачі. Поговоримо про оформлення портфоліо компанії, яке буде продавати та методи його розповсюдження.
Визначення ключової цільової аудиторії
Робота з портфоліо починається з питань:
- Хто цільова аудиторія, яка приносить найбільше прибутку? Саме на цих клієнтів робиться акцент.
- Які ключові потреби клієнтів?
- Що потрібно для задоволення цих потреб та чи може компанія це надати?
Маючи інформацію, простіше зробити сортування готових проектів за категоріями та обрати найкращі варіанти для портфоліо.
Правильна структура
Портфоліо повинно бути логічним, простим в навігації. Важливо, щоб потенційний клієнт швидко знайшов серед прикладів потрібний кейс. Сама структура може бути такою:
- Вступна частина. Коротко про компанію, її місію, амбіції та ключову спеціалізацію.
- Ключові послуги. Що саме ви пропонуєте клієнтам, основні вигоди співпраці.
- Кейси. Вони прив’язані до ключових послуг. Як ви вирішували проблеми клієнтів. Кейси включають реальні показники: яка була ситуація, що було зроблено, які дані на момент «зараз».
- Відгуки. Добре, якщо до кейсів можна додати зворотній зв’язок клієнта, його реальні коментарі.
- Контактна інформація. Як з вами зв’язатися, куди дзвонити чи писати.
Конкретна структура портфоліо залежить від типу компанії та специфіки роботи. Наприклад, приклади роботи диджитал агенції liberty, мають оформлення, як на скріншоті.

Скріншот з сайту агенції liberty
Кожен квадрат відкривається окремою сторінкою проекту, яка включає інформацію про клієнта, що було зроблено для нього, які рішення використані. В кінці кейсу обов’язково форма зворотного зв’язку. Це потрібно, щоб увага клієнта не переключилася на іншу інформацію і він одразу залишив заявку.

Скріншот з сайту агенції liberty
Ефективні рекомендації
Зробити портфоліо ефективнішим допоможуть:
- Конкретика. Описуйте проект коротко і по суті, зайві деталі не потрібні.
- Орієнтація на результат. Показуйте, як ваша робота приносить вигоду клієнтам.
- Регулярне оновлення. Вчасно додавайте нові кейси та прибирайте проекти, для роботи з якими використовувались застарілі технології.
- Зробіть цікаві заголовки для кейсів. Наприклад «Як підняти конверсію на 50% за 3 місяці: досвід бренду», «Цей товар продали 50 000 разів за тиждень та заробили $100 000”. Кейси повинні бути цікавими, але реальними та мати конкретні цифри. Така подача інформації покаже професіоналізм та можливості компанії.
Де публікувати портфоліо диджитал компанії?
Окрім власного сайту корисно публікувати портфоліо в соціальних мережах, та в Інтернеті. Обирати ресурси для публікації необхідно з врахуванням сегменту ринку на який ви орієнтовані. Наприклад, якщо ви працюєте тільки з Україною, то публікувати кейси треба на сайтах та платформах, які знаходяться на її території. В пригоді стануть:
- дошки оголошень. Їх на території країни більше 50 штук;
- локальні біржі фрілансу;
- професійні спільноти в соціальних мережах;
- платформи, такі як Медіум. Аудиторії цікаві кейси з реальною статистикою. Наприклад, «Як ми вийшли на конверсію в 30% з нуля за 2 місяці».
Якщо орієнтація компанії на міжнародні ринки, то можна використати такі платформи для додаткової публікації:
- SlideShare. Платформа, де можна публікувати кейси у вигляді презентацій.
- Clutch. Платформа для відгуків про компанію та послуги. Тут можна публікувати інформацію про себе та розміщувати кейси.
- DesignRush. Платформа, де креативні агенції можуть публікувати кейси та шукати клієнтів, партнерів.
Розповсюдження портфоліо дозволить отримати додаткові джерела клієнтів та інформацію про компанію на спеціалізованих ресурсах.
Важливо, щоб портфоліо було орієнтоване на задоволення потреб клієнтів, професіоналізм та технології більше, чим на розповіді про саму компанію. Клієнт наймає агенцію заради власної вигоди і повинен розуміти, чому має обрати саме вас. А як ви оформляєте портфоліо? Поділіться досвідом в коментарях.