По результатах дослідження IAB Україна отримала фактичні показники обсягів ринку інтерактивної (digital) реклами, таким чином у ВРК з’явилася можливість оновити свою таблицю з прогнозами всього рекламного медіа ринку.
Звертаємо увагу, що оновлення вказаних даних не знімає питання, щодо актуальності перегляду структури, класифікації всього рекламного ринку, і розробки або власного індустріального стандарту, або прийняття за такий якусь з існуючих класифікацій (WARC, IAB, Zenith…).
Також зазначимо, що між даними IAB і ВРК є деякі відмінності, які викликані розбіжністю у вже згаданій «класифікації» сегментів ринку. IAB називає цифрове телебачення «connected TV» і зараховує його обсяги ринку до інтернет-медіа. ВРК виділяючи цей сегмент, на відміну від IAB, а також від WARC, чия класифікація найбільш розповсюджена наразі у світі, вирішила не включати Digital TV у склад Телебачення, а показити окремим рядком у таблиці.
Крім того, ВРК не переглядає підсумкові дані обсягів ринку попереднього року, якщо в середині року поточного один із сегментів ринку вносить зміни до своїх минулорічних обсягів (звісно, якщо ці дані не мають принципового значення), щоб не вносити плутанину до вже зафіксованих даних щодо всього ринку. Оскільки є деякі відмінності в абсолютних величинах, природно, що такі переносяться на відносні. Втім, всі ці відмінності не суттєві.
А ось, що суттєво, то це те, що завдяки цифровій рекламі рекламний ринок цього року виросте у порівняні з минулим роком не на третину, а згідно з уточненими даними зростання ринку складе 64%.
Підсумки 2021, млн грн | Підсумки 2022, млн грн | Відсоток зміни 2022 до 2021, % | Прогноз 2023, млн грн | Відсоток зміни 2023 до 2022, % | |
ТБ-реклама, всього | 13 642 | 2 604 | – 81% | 3 780 | 45% |
Пряма реклама | 11 854 | 2 370 | -80% | 3 430 | 45% |
Спонсорство | 1 788 | 234 | -87% | 350 | 50% |
Цифрове ТБ | n/a | n/a | 200 | ||
Реклама в пресі, всього | 1 599 | 342 | -79% | 345 | 1.0% |
Національна преса | 960 | 221 | -77% | 228 | 3.0% |
в т.ч. спонсорство | 243 | 56 | -77% | 57 | 2.0% |
Регіональна преса | 268 | 51 | -81% | 48 | -5.0% |
Спеціалізована преса | 371 | 70 | -81% | 69 | -1.0% |
OOH Media, всього | 4 098 | 1 756 | -57% | 2 653 | 51% |
Зовнішня реклама | 3 092 | 1 363 | -56% | 1 987 | 46% |
Транспортна реклама | 397 | 90 | -77% | 144 | 61% |
DOOH | 518 | 273 | -47% | 482 | 76% |
Indoor реклама | 90 | 30 | -67% | 40 | 33% |
Радіо реклама, всього | 855 | 333 | -61% | 555 | 67% |
Національне | 605 | 240 | -60% | 400 | 67% |
Регіональне | 80 | 33 | -59% | 50 | 52% |
Спонсорство | 170 | 60 | -65% | 95 | 58% |
Реклама в кінотеатрах | 26 | 2 | -92% | n/a | |
Digital (Internet) Media реклама | 12 833 | 7 190 | -42% | 12 567 | 75% |
Всього рекламний медіа ринок | 33 053 | 12 227 | -63% | 20 100 | 64% |
Також IAB Україна отримала немедійні показники ринку інтернет реклами, отже тепер ми маємо річний прогноз-2023 і по ринку digital-реклами загалом.
Digital реклама | Прогноз 2023, млн грн | Динаміка 23/22 |
Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа | 7 546 | 143% |
Цифрове відео, вкл YouTube | 5 021 | 68% |
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДІА | 12 567 | 105% (з урахуванням переглянутих даних 2022) |
Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN | 15 606 | 25% |
Інфлюенсер маркетинг | 523 | 164% |
SMM | 512 | 30% |
у т.ч. SEO | 682 | 23% |
Інший диджитал | 398 | 15% |
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК | 29 606 | 52% |