Багато хто думає, що в інновації диджитал є якась чарівна кнопка, яку можна натиснути і отримати шалену кількість транзакцій і вирости в десятки разів в доходах вашого бізнесу. У цьому матеріалі ми спробуємо розібратися, які є інновації в диджитал, що саме означають ці інновації і як їх ефективно використовувати для вашого бізнесу.
Що таке інновації в диджитал для вас?
Досить велика кількість людей вважають, що інновації в диджитал — це якийсь конкретний канал або конкретна кнопка, яку можна натиснути і отримати велику кількість грошей. Насправді це не так. Після проведення безлічі експертних робіт у сфері диджитал ми, разом з нашою командою Webpromo зрозуміли, що інновації — це просто зручний інтерфейс сайту, просто якісно зроблена SEO-оптимізація, правильно і якісно запущений перфоманс-маркетинг і перевірена, протестована і правильно працююча картина. Дуже прості моменти, але під цими “просто”, лежить величезний набір завдань, які потрібно реалізувати, щоб це все працювало. Візьмемо для прикладу такі великі бренди як Ikea і Makeup. Розглянемо помилки, які є у них зараз на платформі і поговоримо, на чому варто було б фокусувати увагу, за чим стежити, щоб ваш ресурс працював коректно і бюджет, який ви інвестуєте в диджитал, витрачався правильно.
Ми будемо розглядати ресурс з:
- Зручності сайту;
- З боку seo оптимізації.
Розберемо сайт Ikea
З боку зручності, вони роблять дуже правильну річ в тому, що оптимізують свій ресурс під мобільну версію. На даний момент, а це конкретні дані, понад 60% людей використовують мобільні пристрої при користуванні сайтів ритейлу, ніж десктопів. У Google, починаючи з кінця 2019 року діє правило “mobile first” тобто, Google в першу чергу, буде дивитися за мобільною оптимізацією вашого сайту. Те, наскільки якісно зроблена мобільна версія і тільки після цього буде звертати увагу на десктопну. У випадку з Ikea, вони зробили максимально правильно: на мобільній версії виводяться всі підкатегорії, категорії, які користувач може побачити одним кліком зайшовши з головної сторінки і вже нативно зрозуміти, куди рухатися далі.
Крім деяких плюсів так само є і деякі недоробки. Навіть у великих гравців, які регулярно допрацьовують сайт, активно працюють з диджіталом, будуть певні недоліки і це цілком нормально, цього не треба боятися.
Немає плиток з переходом на потрібні категорії. Потрапляючи на головну сторінку ми не можемо одним кліком перейти на підкатегорії, категорії повного списку. Тобто, нам треба подумати, в який “гамбургер” перейти і знайти цей список і, можливо, зробити з десяток зайвих дій.
Висока шапка сайту. У мобільній версії можливо було задумано, що цей хедер повинен використовуватися під якісь акції або додатковий функціонал, але на даний момент це не так. І в мобільній версії втрачається шматок місця, на якому можна було б ефективно розмістити певні пропозиції.
Кнопка “Всі фільтри” не видна. Коли людина заходить на підкатегорію або категорію товару вона не завжди знає, який товар їй конкретно потрібен. Вона може дивитися “всі столи”, “всі кухні”, які є на сайті і в обов’язковому порядку у вас повинні бути:
- опрацьовані фільтри, щоб людина могла зручно їх використовувати;
- виведена плашка “всі фільтри” одним натисканням, щоб вона була у людини перед очима, щоб вона могла бачити, які фільтри ми пропонуємо, що вона може подивитися.
У разі Ikea, ця кнопка захована і її бажано вивести наверх.
Помилка на сторінці товару. Коли людина вже занурилася всередину картки товару, наша головна мета — продати людині товар. Щоб його продати ми повинні максимально правильно його подати, а значить, повинні представити нативно. З поточною карткою товару, ми бачимо ледве видний скрол, який нам передбачає показувати, що там ще є що подивитися. Але по хорошему треба дати вибір і показати, що там ще лежить 10 фотографій, серед цих фотографій є ще, допустимим, відео, яке виглядає продающе, яке змусить нашого користувача додати цей товар у кошик. Як виявилося, там реально в цьому скролі всередині є відео. Офігенне. Огляд цього столу. Але про це ми не знаємо, коли заходимо в картку. І багато користувачів і не дізнаються, тому що банально не прийдуть до того, щоб перегорнути все до кінця. Тому, по картці товару, намагайтеся максимально показувати всі фото в якісному форматі. Це важливо.
Відсутній контент на багатьох сторінках. Тепер трошки перейдемо до оптимізації. Контент повинен бути на всіх сторінках: на сторінках категорій, підкатегорій, на деяких картках товарів. В цьому випадку є упущення.
Фільтри. Як вже говорили раніше, найважливіша історія, щоб людина могла якісно користуватися фільтрами, вони повинні бути в індексі і Google повинен їх “з’їсти” і показати нашій аудиторії, проіндексувати. Для цього, є така історія, як метатеги.
Правильно прописані метатеги по сторінках. В даному випадку так само є неоптимізовані фільтри над якими потрібно працювати.
Все, що я сказав, це дуже незначні нюанси. У Ikea дійсно крутий сайт і оптимізація. Але є дрібні недоробки, виправивши які за незначну суму грошей, це тягне до значного збільшення доходів з даного сайту саме в онлайн продажах.
Плюси
Галерея рішень інтер’єру де присутні конкретні товари які продає ІКЕА. Ми заходимо, дивимося квартири, кімнати з використанням продукції Ikea і натхненням, подумки уявляємо, де ми можемо застосувати цей товар і стрімко рухаємося до покупок.
І тут вони пішли далі. І ось це найкраща фішка сайту: коли ми дивимося на ці інтер’єри, ми можемо просто натиснути на склянку, і купити цей стакан одним кліком перейшовши в картку товару. Стіл – те ж саме, на кухні якусь плитку – теж саме. І це супер крута історія саме з точки зору емоційності покупки для вашого користувача.
На сайті багато де не враховано потреби відвідувачів. Використання сайту, навігація по ньому — може бути легко поліпшена. Критично важлива інформація не повинна бути прихована у важкодоступних місцях для недосвідчених користувачів.
Сайт Ikea — це хороший приклад того, що інноваційність не повинна призводити до ускладнення інтерфейсу. Не забувайте, що ваш сайт відвідує чимало недосвідчених користувачів, які теж хочуть віддати вам свої гроші.
Сайт Makeup
Сайт Makeup — це хлопці, які максимально займаються диджіталом, весь їх ресурс спрямований на те, щоб сайт виглядав ідеально, оскільки вони виключно інтернет бізнес.
Головне правило — коли ми показуємо товар, все повинно бути зрозуміло для користувача: фото, купити в один клік, додати в кошик легко, опис є — супер. Але вони пішли далі. З огляду на, що вони продають в основному косметику, люди хочуть бачити склад того, що вони купують. А коли ми купуємо в інтернеті, ми не можемо переглянути весь склад продукту, оскільки нам це просто не показують. Треба піти ще кудись, десь нагуглити і за підсумком ми знайдемо склад.
Makeup показують в кожному товарі фото зі складом і у нас знімається цей бар’єр в стилі: “ми не знаємо що це і тому не будемо купувати”. І крім цього, в мобільній версії, вони знайшли спосіб завантажувати дуже якісні фото не втрачаючи швидкості завантаження сайту.
Оскільки зазвичай це така палка двох кінців: завантажуєш фото в 4к — сайт повільно починає завантажуватися, завантажуєш погані — товар не продається, тому що його не можуть розглянути. Потрібно знаходити ось цей баланс — вони знайшли, і це круто.
У фільтрах виділені бренди у яких є акційні пропозиції. Оскільки всі ми з вами любимо знижки, акції, якісь спеціальні пропозиції та подарунки, сайт Makeup знайшли спосіб вивести в правильному руслі всі акції, які є по кожним брендам які представлені. А у них там сотні тисяч товарів і це потрібно якось гармонійно подати аудиторії. Подається це ось таким чином: подаруночки є всередині кожного бренду і коли ми переходимо, то бачимо, які акції з даного бренду доступні. Відповідно можемо серед них вибрати.
Активно ведеться блог. У б’юті індустрії блог — дуже важлива історія. Якісний і втягуючий контент, якісні фото і на даному етапі розвитку диджиталу абсолютно не варто писати контент заради того, щоб він був. SEO тексти або просто написати, щоб щось індексувалося в Google — такого вже немає і Google це не сприймає. Зараз треба писати контент під свою ЦА, щоб цей контент був корисним і, звичайно ж, залучати SEO фахівця, щоб він пару фраз вставив в цей текст, які в подальшому будуть правильно індексуватися.
Мінуси
Коли ми переходимо в розділ акції, ми не можемо їх фільтрувати за сумою знижки, по фільтру акції. Нема додаткового поглиблення, яке було б непогано додати.
І є один момент, який є досить критичним, оскільки наші внутрішні дослідження показали, що кнопкою обране користується величезна кількість людей. У разі Makeup, ось цією кнопкою обране ви можете скористатися тільки після того, як зареєструєтесь на сайті. По хорошому, цю можливість потрібно давати всім людям, навіть якщо вони не віддали свої контакти вам — це збільшить продажі.
Диджитал в ритейлі. Частина 2