За останні кілька років крауд-маркетинг став повноцінним інструментом інтернет-маркетингу та SEO. Затребуваність цього методу просування не перестає стрімко зростати.
Простіше кажучи, крауд-маркетинг (crowd marketing) – це розміщення коментарів з метою популяризації товару або послуги в різноманітних спільнотах інтернету, де мешкає цільова аудиторія.
Як працює крауд-маркетинг?
Основна мета – масова популяризація потрібного продукту (компанія, бренд, особистість і т.п.) за допомогою формування громадської думки про нього. Інформація розміщується: на тематичних форумах, спільнотах, сервісах питань / відповідей, в коментарях під статтями.
- Реєструємо аккаунт;
- Вибираємо актуальне обговорення;
- Вникаємо в людські потребі;
- Вирішуємо питання, згадуючи потрібний продукт або сайт.
Для запуску ланцюгової реакції популяризації споживачі повинні вступити в живу розмову, дискусію. Потрібно складати відгуки таким чином, щоб їх починали коментувати інші покупці/клієнти. У разі роботи з уже відомою компанією, що має певну репутацію, потрібно направляти розмови в правильне русло.
Читайте: Управління онлайн-репутацією забудовника і як це впливає на імідж та продажі
Керівник відділу SEO та реклами в pixelplus.ru, Дмитро Севальнєв коментує:
«Використання крауд-маркетингу має бути максимально грамотне і обережне. По-справжньому крауд цікавий тільки в ряді ніш з великою часткою холодного попиту. Коли рішення приймається не «тут і зараз», а на підставі якогось ресьорчу по темі»
Які показники можна очікувати і в які терміни
Залежно від цілей можна спостерігати наступні результати:
зростання позицій, зростання органічного трафіку, технічні показники посилань, стимулювання і формування попиту, підвищення лояльності до компанії.
Також крауд-маркетинг може бути корисний якщо ви недавно запустили бізнес. Про вас може бути мало відгуків, або ж їх зовсім немає. Це дозволить підштовхнути ваших клієнтів написати відгук. Коли є вже кілька коментарів, то свій залишити комфортніше.
Або якщо про ваш продукт/послугу багато негативних коментарів. Позитивні коментарі розбавлять негативні, і за рахунок цього загальний образ буде виглядати значно краще.
Відомий ефект можна очікувати в середньому через 3 місяці.
Але треба враховувати кількість посилань, які ви залишаєте в місяць. Парочка згадок на форумах нічого не дадуть, якщо у вас конкурентна ніша, в якій у конкурентів сотні, а може й тисячі посилань.
Крауд-маркетинг – дієвий інструмент для залучення аудиторії, але він підійде не для кожної ніші. Таке просування вимагає часу і аналізу конкуренції, але в комплексному підході з іншими методами розкрутки дасть видимий результат у вигляді зростання трафіку і впізнаваності.
Крауд-маркетингову кампанію можна реалізувати різними силами:
- повністю самостійно;
- сформувати команду;
- віддати на аутсорс в спеціалізовані сервіси, наприклад referr.ru.
Читайте: З чого почати просування малого бізнесу в інтернеті без бюджету