Пошукові системи навчилися визначати, як користувач взаємодіє зі сторінкою. Коли стоїть за мету збільшити трафік на сайт, поведінковими факторами потрібно займатися впритул. Обговоримо, що є актуальним у 2026 році, на що звертати увагу при роботі з цими показниками.

Behavioural factors in 2026. Credit: depositphotos.com
Важливо пам’ятати! Поведінкові фактори не піднімуть сайт у ТОП, але вони використовуються в комплексі з іншими методами просування для досягнення потрібного результату. Якщо сторінку оптимізовано, поведінкові чинники можуть прискорити просування.
Які поведінкові чинники враховуються алгоритмами?
- CTR сніппета – показник наскільки спіппет та description відповідають змісту контенту.
- Time on Page. Враховується, скільки часу людина залишається на сторінці. Чим більше часу людина проводить на сторінці, тим вища ймовірність, що її зміст відповідає її запиту.
- Depth of View. Відображає якість внутрішньої перелінковки та інтерес користувача до ресурсу.
- Repeat visits. Показник лояльності та довіри користувача до ресурсу. Якщо повторні візити користувачів є, то контент їх цікавить.
- Return to SERP. Чутливий чинник, який слід звернути увагу. Якщо користувач вибирає інший ресурс, то на вашому сайті не все відповідає його потребам і потрібно доповнити інформацію.
Поведінкові фактори – це не про поведінку користувача, а про якість задоволення його потреб на вашому сайті.
Як поведінкові чинники впливають ранжування?
Поведінкові фактори працюють у сумі з релевантністю контенту, ранжуванням та технічним станом сайту. Пошукові системи оцінюють не кількість ключових слів, а алгоритм поведінки користувача.
Існує схема: запит – клік за посиланням – взаємодія з контентом – задоволення запиту користувача. Користувач не повертається в пошук, він отримав все, що потрібно у вас на сайті. У цьому випадку алгоритми можуть підвищувати сайт у видачі і він отримує зростання трафіку.
Якщо користувач повернувся у пошук, контент на сайті не задовольняє потреби ЦА. В такому випадку, сайт не отримає того зростання, який міг би отримати. Розбиратися, що сталося – робота аналітиків, маркетологів та оптимізаторів.
Високий показник поведінкових факторів сприяє зростанню позицій сайту. Якщо з поведінковими факторами є певні проблеми, це може спричинити зниження позицій сайту в пошуку.
Як покращити поведінкові фактори?
З впровадженням ШІ боротьба за ТОП стає жорсткішим, ви повинні задовольняти потреби користувача краще за ШІ. Для цього використовуються такі методи:
- Максимальна відповідність сторінки запиту. Мова не про ключові слова, а про користь для користувача. Заголовок статті, анонс, зміст повинні відповідати ключовому запиту. У тексті використовуються таблиці, цитати, вичавки, FAQ.
- Швидкість завантаження сторінки. Вона має бути не більше 3 секунд. Якщо завантаження більше, ви втратите до 50% трафіку. Так відбувається тому, що користувач не чекатиме. Інформації в мережі багато і користувач звик отримувати необхідні речі одночасно.
- Інтерактивність контенту. Таблиці, калькулятори, порівняння, відео, інфографіка збільшують глибину перегляду сторінки та покращують поведінкові чинники.
- Перелінковка за наміром, а не структурою. Раніше працювало те, що це перелінкування просто є. Нині працює – логічна архітектура контенту. Одна стаття поділяється на 2-3 додаткові тематичні тексти. Кожен із цих текстів поділяється ще на 1-2 або 3 додаткові. Так триває доки не буде охоплений повністю весь запит користувача. Ви своїм вмістом повинні дати максимально повну відповідь на запит користувача.
- Смислове форматування. Зручні абзаци, вставки, доповнення допомагають підвищити читабельність і, тим самим, покращують поведінкові чинники.
Поширені помилки під час роботи з поведінковими факторами
У гонитві за залученням трафіку деякі оптимізатори можуть допускати ряд помилок. Подібні методи можуть спрацювати у моменті, але в перспективі уповільнять, якщо не знищать, стратегію просування сайту.
Ось список того, що робити не можна:
- писати клікабельні заголовки, які не відповідають змісту сторінки. Ви отримаєте кліки, але утримання буде слабким плюс велика кількість відмов (користувач відкрив сторінку, провів там 3 секунди і закрив);
- публікувати SEO-тексти без цінності для ЦА. Якщо мета контенту – залучити трафік (наприклад, для партнерок чи заробітку на рекламі), але акцент на ключових словах та хайпових заголовках, у перспективі просування у потрібному контексті не буде;
- відсутність логічної структури контенту та архітектури сторінок. Якщо немає контент-плану, розширення теми в глибину, ви не зможете скласти конкуренцію ШІ та іншим сайтам. Зараз багато хто використовує нейромережі для створення контенту, але втрачає головне – якість цього контенту та відповідність потребам користувачів.
Так, ШІ може впливати на процес просування сайтів, створення контенту, поведінкові фактори, але нейромережі не навчилися жити серед людей, не можуть до кінця розуміти їхні потреби та біль.
У вас є всі шанси зайняти ТОП з меншими фінансовими витратами, якщо думатимете про людей, які до вас приходять більше, ніж про технічні показники та витрати на просування сайту.










































































