Rakuten Viber запитав українців, чи заощаджують вони електроенергію та як саме. В опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь понад 35 тисяч користувачів.
Результати опитування показали, що 85% українців заощаджують електроенергію: з них 62% економлять постійно, 20% — намагаються виконувати поради щодо заощадження, але це вдається не завжди. Ще 3% опитаних заощаджують тільки тоді, коли попереджають про обмеження споживання. Водночас 8% респондентів не знизили енерговитрати, оскільки не вважають, що споживають багато. Решта 7% користувачів не заощаджують через брак часу, коли є світло.
На питання “Чи заощаджуєте ви електроенергію, аби підтримати енергосистему?” відповіді розподілилися наступним чином:
- Так, максимально заощаджую — 62%;
- Стараюся виконувати поради щодо заощадження, але не завжди вдається — 20%;
- Не заощаджую, бо не вважаю, що багато споживаю — 8%;
- Не заощаджую: ледве встигаю все зробити, коли є світло — 7%;
- Так, заощаджую, але тільки тоді, коли попереджають про обмеження споживання — 3%.
Команда Rakuten Viber окремо запитала українців, на чому вони економлять електроенергію найбільше. Кожен пʼятий респондент (18%) вимикає з мережі всі пристрої, якими не користується. Також користувачі менше або взагалі не вмикають кондиціонер (15%) і світло (15%). 9% опитаних знизили користування кухонними приладами — чайником, плитою, посудомийкою тощо. Тільки 1% українців переводить техніку в режим енергозаощадження, та менш як 1% — регулюють температуру в холодильнику. 42% респондентів заощаджують на всьому вищезазначеному та навіть більше.
Відповіді на питання “Якщо заощаджуєте, на чому зараз економите електроенергію в першу чергу?” розподілилися таким чином:
- Вимикаю з мережі всі пристрої, якими не користуюся — 18%;
- Менше або взагалі не вмикаю кондиціонер — 15%;
- Менше вмикаю світло — 15%;
- Менше користуюся кухонними приладами: чайник, плита, посудомийка — 9%;
- Переводжу техніку в режим енергозаощадження — 1%;
- Регулюю температуру в холодильнику — менше ніж 1%;
- Усе вищезазначене та навіть більше — 42%.
Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>37 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.