В Києві відбулась щорічна, 14-та за рахунком, Всеукраїнська конференція Food & NonFoodMaster-2023: Best experience співпраці ритейлерів і постачальників. Новий рівень українського бізнесу».
Це єдиний в Україні спеціалізований захід для фахівців у галузі ритейла та суміжних галузей. На зустрічі зібралися понад 380 власників і топ-менеджерів роздрібних мереж України (власників, генеральних, комерційних директорів, директорів з продажу, закупівель, керівників СТМ). Були присутні також провідні виробники та імпортери FMCG товарів (від міжнародних компаній-лідерів до невеликих регіональних виробників продуктів харчування).
Учасники конференції обговорили роботу галузі у воєнний час, а також провели перемовини з чинними та майбутніми партнерами.
Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.
Розподіл учасників за сферами діяльності виглядав так:
- Виробники — 49%;
- Рішення для бізнесу — 23%
- Ритейлери — 18%
- Дистриб’ютори — 9%
- ЗМІ — 1%
Розподіл аудиторії за рівнем менеджменту виглядав наступним чином:
- Керівник відділів продажів — 17%
- Комерційні директори — 14%
- СЕО/директори компаній — 12%
- Менеджери з продажів — 12%
- Категорійні менеджери — 11%
- Керівники із закупівель — 10%
- Key Account Manager — 6%
- Власники/засновники — 4%
- Маркетологи — 4%
- Керівники з маркетингу та PR — 3%
- Директори з продажів — 2%
- Директори з розвитку — 2%
- Менеджери з розвитку — 2%
- Керівники відділів логістики — 1%
Партнерами конференції стали компанії:
- ІТ Партнер — Спілка Автоматизаторів Бізнесу
- Аутсорсинговий Партнер — АДЕЛІНА АУТСОРСИНГ
- Інноваційний партнер — SMART business
- Партнер чистоти та гігієни — Ната Груп
- Аналітичний партнер — Num8erz
- Глобальний Логістичний Партнер — Global Logistics
- Девелопмент партнер — Альтерра Груп
- Міжнародний Логістичний Партнер — ДСВ Логістика
- Енергетичний партнер — Енергум
- Юридичний партнер — GRACERS
- Молочний партнер — ZINKA
- Партнер системної інтеграції — САЙТЕКС-ПРО (Zebra Premier Solution Partner)
- Recruitmentpartner — SOHINA GLOBAL RECRUITMENT
- Фарро Партнер — Кременчукм’ясо
- Трансформаційний Партнер — YouCoach
- Партнер кава-брейків — ONE LOVE
Конференція була проходила у двох тематичних залах — Foodmaster і NonFoodmaster, між якими учасники могли переміщатися відповідно до власних інтересів.
Сесію Foodmaster відкрив модератор Сергій Даценко, бізнес-тренер, консультант із питань ефективного управління.
Першим спікером виступив Станіслав Музиченко, перший заступник голови Державної регуляторної служби України. Він розповів про Регуляторні правила. Державні перевірки. Ліцензії та дозвільні документи.
За словами спікера, ефективна в прозора регуляторна система забезпечує сприятливе середовище для ведення бізнесу і захищає суб’єктів господарювання від надмірного адміністративного тиску.
Станіслав Музиченко запевнив, що Державна регуляторна служба стежить за тим, щоб не було ухвалення економічно недоцільних і неефективних регуляторних актів, а також працює над зменшенням втручання держорганів у господарську діяльність.
Марина Забарило, директорка Consumer Panel & Services, GfK Ukraine, презентувала доповідь «FMCG: Між бюджетним тиском та споживчими преференціями».
На підставі даних споживчої панелі домогосподарств GfK Ukraine з’ясувалося, що на бюджети покупців великий тиск спричиняє інфляція, головними драйверами якої є здорожчання продуктів, побутової техніки та транспорту. При цьому кожне друге домогосподарство відчуває фінансові труднощі, хоча і потроху адаптується.
З початком війни домогосподарства переважно купляли лише найнеобхідніше, і це підтверджується скороченням реального споживання.
Відбулися зміни і в каналах продажів: у перші місяці війни традиційні канали адаптувалися швидше, ніж сучасні, які втратили позиції. Але в другому півріччі 2022 року сучасні формати відвоювали втрачені позиції.
У другому півріччі спостерігалося і уповільнення зростання ВТМ — це зумовлено тим, що ціни на ці товари зросли більше, ніж у брендів.
Спікерка звернула увагу на патріотичні настрої споживачів: 62% оберуть товар, який вироблений в Україні, а 79/% підтримують рішення компаній розірвати зв’язки з росією.
Едуард Ахрамович, генеральний продюсер Art Nation Loyalty, виступив із темою «Товари-фіджитал: чому потрібно думати про діджитальну складову товарів щоденного попиту».
Спікер навів кілька кейсів, як унікальний товар в поєднанні з фіджитальною складовою призвели до зростання продажів. Зокрема, кампанія Love Surprise для мережі «АТБ» вийшла у тренди TikTok і набрала мільйони переглядів.
Успішною виявилася і кампанія Evacheck від мережі магазинів Eva, в якій самі клієнти робили огляди покупок і знімали контент для ТікТок. Одне з відео набрало понад півмільйона переглядів.
Фіджитал-кампанія для ТМ «Світанок» полягала в розміщенні на упаковках соків діджитал арту українських художників про літак «Мрія».
Для ІКЕА була створена AR-гра «Маленька Пригода», яка дозволила перетворити шопінг на справжню пригоду для покупців.
Подібні заходи дозволяють компаніям здобувати лояльність споживачів, використовуючи популярні соцмережі та сучасні цифрові технології, зазначив спікер.
Виступ Сергія Лотохова, комерційного директора ТОВ «Енергум», мав назву «Розумна енергія вашого бізнесу».
«Енергум» — це постачальник електроенергії та природного газу на всій території України. Компанія пропонує бізнесу альтернативне постачання електроенергії, ремонт і обслуговування мереж і підстанцій, організацію системи обліку електроенергії тощо.
Спікер розповів, що перевагою «Енергума» є комфортний персональний підхід до клієнта. Компанія проводить енергоаудит і надає рекомендації щодо оптимізації електроспоживання, страхує фінансові ризики за договором поставки. Кожного клієнта супроводжує персональний менеджер.
Валерій Губарєв, директор «Незалежної митної агенції», розповів про Митну євроінтеграцію та «митний безвіз» для України. Нові тренди та можливості розвитку ЗЕД. Як українському бізнесу отримати європейські митні спрощення і переваги.
Спікер розповів, про переваги, які надає ратифікація Конвенції про спільний транзит. За його словами, Україна стала 36-ю країною, яка приєдналася до Конвенції. Таким чином, вітчизняний бізнес отримав право користуватися тими ж спрощеннями та перевагами транзиту, що й інші учасники. В основі конвенції лежить технологія NCTS, яка пов’язує митні служби в країнах Конвенції, дозволяючи обмін митними даними. Спікер пояснив, які спрощення можуть отримати українські трейдери завдяки використанню системи NCTS.
Валерій Губарєв завершив доповідь розповіддю про статус Авторизованого економічного оператора, і які він надає спрощення при митному оформленні вантажів.
Виступ Артема Степанова, Product Owner SMART Demand Forecast, мав назву «Як за допомогою ML-алгоритмів побудувати точні прогнози і підвищити бізнес-показники в мінливих умовах?»
Спікер розповів про продукт SMART Demand Forecast — систему прогнозування попиту на основі алгоритмів машинного навчання та штучного інтелекту.
Він зазначив, що невисока якість прогнозування є однією з найпоширеніших невизнаних причин основних збитків компанії, а головне — призводить до зниження рівня сервісу. Низький рівень сервісу суттєво погіршує репутацію бізнесу та призводить до втрати клієнтів. Саме тому цей показник може бути конкурентною перевагою в ритейлі.
Спікер запропонував розрахунки, які демонструють, як використання SMART Demand Forecast призводить до збільшення прибутків внаслідок покращення точності прогнозування продажів.
Катерина Горева, керівниця ціноутворення й внесення даних комерційного департаменту мережі супермаркетів «Варус», керівник відділу ціноутворення мережі аптек «Подорожник», виступила з презентацією «Ціноутворення в нових умовах. Швидке реагування, впровадження змін. Онлайн та офлайн канали роздробу».
Спікерка розповіла, як змінювалася система ціноутворення під час війни, і пояснила різницю в ціноутворенні на власному сайті та маркетплейсах. Вона зазначила, що маркетплейс є більш конкурентним майданчиком, оскільки покупець має змогу порівняти ціну на товар одразу в кількох продавців.
Наприкінці доповіді Катерина Горева озвучила різні види моніторингів цін для швидкого реагування в онлайн і офлайн каналах продажів.
Олег Чорнобривцев, CEO ТОВ «Аделіна Аутсорсинг», і Юлія Музіль, head of Project Management Department, презентували доповідь «Закохай більше споживачів у свій бренд. Сучасний контакт-центр — це допомога, емпатія, сервіс з любов’ю».
Спікери розповіли про діяльність власної компанії, яка надає послуги контакт-центру як приватному бізнесу, так і держустановам.
Окрім послуг сучасного омніканального Контакт Центру, компанія забезпечує аутсорсинг бізнес-процесів, консалтинг у сфері побудови контакт центрів, тренінговий центр, розробку та впровадження програмних продуктів та IT-рішень, створення та впровадження продуктів на основі штучного інтелекту тощо.
«Першокласний якісний сервіс — це завжди додаткові витрати, але, як доводять бізнес-моделі лідерів ринку, ця інвестиція часто варта того, щоб її робити, бо можеш отримати набагато більше», — наголосили спікери.
Тетяна Титар, провідний фахівець підвідділу роботи з регіональними клієнтами Mars Україна, виступила з темою «Канал АЗК теж ритейл? Як і де працює імпульс в ритейлі та на АЗК? Особливості співпраці FMCG з каналом АЗК».
Спікерка порівняла торговий потенціал АЗК з традиційним форматом міні-супермаркета і розповіла про позитивний результат продажів товарів FMCG у торгових залах АЗК.
Тетяна Титар проаналізувала, як саме відбувається імпульсна покупка в традиційних магазинах і на АЗК, і зазначила, що в АЗК відсоток таких покупок становить 80% у порівнянні з 25% у ритейлі.
Наприкінці доповіді спікера розповіла про особливості співпраці FMCG з каналом АЗК.
Денис Ромаш, керівник досліджень та co-founder компанії Num8erz, і Дмитро Москвічов, директор з продажів NOVUS, презентували практичний кейс «Як покращити пропозицію для покупця за допомогою унікальних інсайтів, отриманих із нового сервісу Num8erz.InsightsPanel».
Із доповіді спікерів випливає, що традиційні методи аналізу не встигають за змінами ринку та поведінки, а звичні методи прогнозування не працюють, коли товари зникають цілими сегментами, а міграція сягає >50% на місяць.
Мінімізувати ці проблеми допоможе сервіс InsightsPanel, який дозволяє відслідковувати зміни в поведінці покупців на щотижневій основі та бачити, що відбувається у ритейлера, навколо ритейлера, в країні.
InsightsPanel дає змогу оптимізувати асортиментні та цінові політики, поліпшити пропозиції покупцям і підвищити ефективність промо.
Застосування сервісів Num8erz в середньому призвели до 15% зниження витрат, 6,5% збільшення продажів, 4,5% підвищення маржинальності та 1,3% підвищення лояльності до брендів.
Серію практичних кейсів продовжили Ярослав Сидорик, начальник відділу цифрових продажів ABINBEV EFES Україна, та Ольга Низенко, начальниця відділу по взаємодії з клієнтами компанії ABINBEV EFES Україна. Їхня презентація мала назву «Як В2В платформа «ВИBEERРАЙ» пережила зупинку бізнесу, кейс AB INBEV EFES».
Спікери розповіли про платформу «ВИBEERРАЙ» — першу В2В платформу від виробника, яка об’єднує дистриб’юторів. До повномасштабної війни сервіс демонстрував вражаючі результати: 22% частку об’єму, 19% частку активних точок, понад 26 тисяч активних клієнтів, більш ніж шестикратне зростання об’єму з 2020 по 2021 рік.
Після початку війни виробники та дистриб’ютори стикнулися з численними проблемами, серед яких: зупинка виробництва, масова міграція, закриття клієнтів, заборона на продаж алкоголю, затримка даних партнерами та їхня некоректність, щоденні зміни в логістиці та проблеми з доступом до порталу.
Внаслідок цього команда вирішила перезапустити проект і зробили акцент на: розвитку діджитал комунікації з клієнтами, автоматичному зборі даних від дистриб’ютора, спрощенням входу на портал тощо.
У підсумку після рестарту платформа «ВИBEERРАЙ» отримала біля 2000 клієнтів, досягла 100% покриття складів дистриб’юторів, 4% частки активних торгових точок, а швидкість їх підключення зросла удвічі.
Олексій Панасенко, операційний директор NOVUS, розповів про «Швидке реагування, впровадження змін та перебудова бізнес-процесів як запорука виживання бізнесу під час війни та у післявоєнних умовах».
З початку війни мережа NOVUS визначила голові пріоритети, направлені на виживання компанії в умовах знищення та втрати контролю над часткою магазинів. Це: безпека, повага до вибору кожного співробітника, швидкість прийняття рішень, короткострокове планування, передача повноважень виконавцям на місцях і децентралізація.
Це дозволило не тільки втриматися на плаву а й почати відкривати нові та раніше зачинені магазини, а під кінець 2022 року кількість чеків зросла більш ніж удвічі в порівнянні з березнем.
Спікер навів низку уроків, яким навчилися в NOVUS під час війни:
- не треба боятися змінювати рішення;
- ризик є звичайною складовою прийняття рішень в умовах невизначеності;
- бачення важливіше за математику;
- клієнти чекають на пропозицію, а не формують попит;
- самообслуговування — теж сервіс;
- хочеш щось зробити — відповіси на питання «Що можна не робити?»;
- мотивація персоналу — важлива частина успіху.
Сергій Цимбал, керівник департаменту навчання і розвитку персоналу групи компаній «Епіцентр», виступив з доповіддю «Конкурентний аналіз асортименту».
Він розповів, що конкурентний аналіз асортименту — це дослідження продуктів або послуг конкурентів з метою визначення сильних і слабких сторін свого власного асортименту.
Спікер покроково розібрав алгоритм процесу конкурентного аналізу і дав рекомендації, як слід проводити моніторинг і збір інформації в конкурентів.
За словами Сергія Цимбала, конкурентний аналіз стане корисним інструментом у першу чергу для офлайн-бізнесу — через обмеженість полиці, фінансів, можливостей логістики та складів, проте стане в нагоді і для онлайн-бізнесу, оскільки частина асортименту часто формується як відображення фізичної полиці магазину.
Окрема частина конференції була присвячена Nonfood сегменту. Її відкрив модератор Артем Харлашкін, комерційний директор мережі магазинів SelectO.
Першою спікеркою виступила Надія Гануліч-Манукян, маркетинг-директорка компанії UPG, з темою «Як змінилися потреби та патерни поведінки клієнта АЗК та адаптація бізнесу до нової реальності».
Вона розповіла, що люди борються за свої минулі звички, підсвідомо прагнучи стабільності. Зокрема, 34% хочуть, щоб бренди були фактором стабільності і проводили свою діяльність «як раніше», 54% хочуть асортимент брендів, який був до війни, а вважають, що бренди мають бути «активними».
Люди вперше стали відкрито говорити про ціни. 78% декларують зменшення свого доходу від початку повномасштабного вторгнення, 34% українців зосередилися на пропозиціях дешевших брендів або продуктів. Клієнти стали вимогливими до деталей і хочуть більшого від торгових точок.
Спікерка зазначила, що важливу роль стали відігравати емоції та приналежність до соціуму. Люди вірять в майбутнє і вважають, що все найкраще попереду: 76% будують плани на майбутнє, 64% вірить, що Україна зможе побудувати сильну економіку, а 59% упевнені, що держава відбудує усе, що було зруйновано.
Олег Близнюк, генеральний директор, засновник, розробник товарів ТОВ «НАТА ГРУП», і Максим Білий, керівник підрозділу по роботі з retail мережами ТОВ «НАТА ГРУП», на досвіді прикладі своєї компанії розповіли, Які промо та акційні пропозиції можуть допомогти ритейлерам збільшити продажі та підвищити лояльність покупців в умовах сьогодення.
НАТА ГРУП виробляє товари для професійного клінінгу, сегменту HORECA, підприємств харчової та переробної промисловості тощо.
Компанія пропонує виготовлення товарів під ВТМ для ритейлу та FMCG мереж без прив’язки до кількостей, лояльне цінове позиціонування та збереження високої якості товару; глибокі акційні пропозиції для мереж та погодження промо планів. Постійний зв’язок з ритейлом і кінцевим споживачем дозволяє постійно вдосконалювати продукцію.
Денис Шевчук, рroduct Owner SMART CRM / Business Development Manager SMART business, виступив із темою «Людяний сервіс. Як поєднання CRM та месенджерів створюють турботливу службу підтримки».
Він презентував низку сервісів, які допомагають залучити нових й підвищити лояльність існуючих клієнтів.
Комплексна платформа SMART CRM дозволяє компаніям краще розуміти свою аудиторію, підвищити оперативність обробки звернень, впроваджувати персоналізований підхід та розвивати екологічність в комунікаціях.
Процес якісної взаємодії з клієнтами потребує постійної оптимізації та пошуку нових рішень. Впроваджуйте функціональні рішення й об’єднуйте всі канали взаємодії в централізованій системі для побудови прозорого шляху до серця клієнта.
Анна Заріпова, менеджерка з персоналу та розвитку «Імперіал Тобакко» в Україні, розповіла про Збереження команд в умовах війни.
Після початку повномасштабного російського вторгнення головним пріоритетом для компанії стала підтримка співробітників. З цією метою в лютому-березні 2022 року було організовано евакуацію працівників та членів їхніх родин до західних регіонів України, оплату проживання в санаторії, координацію й допомогу співробітникам, які виїхали за кордон, телефонну лінію психологічної підтримки.
Подальша підтримка включала збереження робочих місць і регулярну виплату 100% заробітної плати, додаткові виплати всім працівникам протягом року, надання позик, корпоративний пункт незламності тощо. Були запущені мотиваційні програми, корпоративні квести та ініціативи.
Збереження команди дозволило відновити роботу підприємства і вже у вересні досягти найбільшого обсягу виробництва за останні три роки.
Наталія Назарчук, директорка з маркетингу і розвитку маркетплейсу Kasta.ua, презентувала доповідь «Перспективи та переваги використання маркетплейсу як окремого каналу продажів та популяризації бренду компанії».
За словами спікерки, E-commerce в Україні демонструє щорічне зростання 19% і у 2021 році приніс сукупно 1,06 млрд доларів доходу. При цьому частка маркетплейсів серед онлайн продажів становить 70%.
Для 55% постачальників маркетплейси є головним або єдиним каналом продажів в інтернеті.
Наталія Назарчук познайомила учасників конференції з моделями роботи на маркетплейсі і навела низку переваг від залучення цього каналу продажів: маркетплейс — не конкурент офлайну чи сайту бренда, а альтернативний канал, це можливість познайомити мільйони користувачів з брендом, можливість отримати знання інструментів е-комерції, скорочення операційних витрат тощо.
Спікерка додала, що маркетплейс — це також швидкий спосіб вийти в онлайн і гарна можливість оцінити ефективність власного сайту.
Геннадій Гриненко, директор з розвитку в компанії «Альтерра Груп» виступив із доповіддю «Перебудова ланцюга постачання з урахуванням аналізу ринку складської логістики. Тренди 2023».
Спікер розповів, що загрози ракетних обстрілів спричинили появу нових вимог українського бізнесу до оренди складських приміщень. Це, перш за все, відносно безпечне місце розташування та автономність роботи з урахуванням можливих відключень електроенергії та водопостачання.
Наразі затребуваними є складські приміщення для малого та середнього бізнесу, які задовольняють потреби та відкладений попит клієнтів, що минулого року вимушено перевезли частину або весь свій бізнес на Захід України та спираються на цей регіон у своєму стратегічному плануванні. Попри те, що витрати на утримання складу зростуть, виробники та дистриб’ютори додали до свого переліку вимог до приміщення ще декілька пунктів: «безпека» й «автономність».
За словами Геннадія Гриненка, цього року збільшиться попит на контрактне будівництво «під ключ». Зокрема, прогнозується. що на Заході України будуть збільшуватись об’єми зберігання товарів та продуктів мережевими ритейлерами, а також будуть з’являтись нові сортувальні центри.
За словами Геннадія Гриненка, цього року збільшиться попит на контрактне будівництво «під ключ» built to suit.
Також серед ключових трендів складської логістики цього року є перерозподіл внутрішніх інвестицій через втрату Сходом України інвестиційного потенціалу виробників і зменшення необхідності в якісних складських площах, розвиток релокованих підприємств, а також інвестиції в аналітику та автоматизацію.
Після виступу спікерів 6 квітня відбулося нагородження переможців Національної премії «Made-in-Ukraine-2023: Кращий партнер року серед виробників» та «Retail-in-Ukraine-2023: Найкращий партнер року серед роздрібних мереж».
Кращими серед виробників стали:
- МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ — ДП “Лакталіс-Україна”
- М’ЯСОПРОДУКТИ — ПрАТ «МХП»
- РИБОПРОДУКТИ — ТМ Veladis
- БАКАЛІЯ: макаронні вироби, крупи, борошно — ТОВ “ТЕРРА”
- БАКАЛІЯ: олія — Приватне підприємство “Оліяр”
- БАКАЛІЯ: соус — Торгова марка “Королівський смак”
- КАВА, КАКАО — ТОВ “Нестле Україна”,
- ХЛІБОБУЛОЧНІ ВИРОБИ — ТД Київхліб
- КОНДИТЕРСЬКІ ВИРОБИ — ТОВ “Малбі Фудс”
- СНЕКИ — ТОВ “Снек Продакшн”
- БЕЗАЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ — ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна»
- АЛКОГОЛЬНІ НАПОЇ — Global Beverage Trade
- ПИВО — ABINBEV EFES Ukraine
- ТАБАЧНІ ВИРОБИ — «Імперіал Тобакко» в Україні
- ТОВАРИ ДЛЯ ТВАРИН — Kormotech
- БАКАЛІЯ: Приправи, спеції — Торговий дім “Любисток”
Кращими серед торговельних мереж стали:
- Динаміка продажів — Мультимаркет Аврора
- Стабільність розрахунків — ТОВ “АТБ-Маркет”
- Маркетингова підтримка — Маркетопт
- Професіоналізм команди мережі — ФАЙНО МАРКЕТ
- Якість логістики — Епіцентр К
7 квітня доповіді розпочала Катерина Калюжна, senior Research Executive, Brand Guidance Kantar Ukraine, з темою «Тенденції розвитку офлайн та онлайн роздрібу. Як формується лояльність?»
За словами спікерки, у лютому 2023 року відбулося повернення до довоєнних показників працевлаштування, проте фінансовий стан українців з рік повномасштабної війни погіршився.
51% покупців вдаються до економії та споживчих обмежень, що призвело до змін в купівельній поведінці — так, 45% купують новий продукт завдяки знижкам.
У питанні вибору ритейлерів 52% керуються близькістю магазину до дому або роботи, 44% звертають увагу на зручність розміщення товарів на полицях, а для 42% важливі промоакції та низькі ціни. Значення широкого асортименту значно зменшилося в порівнянні з довоєнним часом.
Наприкінці виступу Катерина Калюжна розповіла про зростання ролі онлайну для споживачів: внаслідок зменшення фінансових можливостей, 43% вперше зробили покупку в інтернет-магазині.
Віктор Бесараба, начальник відділу з розвитку каналів збуту ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», і Таїсія Гейчук, керівниця групи з планування сировини ІП «Кока-Кола Беверіджиз Україна», розповіли про Адаптацію бізнесу до нових умов — управління асортиментом.
З початку війни припинили роботу один із заводів компанії та головний склад країни. Ажіотажний попит та ускладнення доставки спричинили дефіцит продукції в торгових точках замовників, які працювали.
Основним викликом стало забезпечення замовників продукцією. Цьому допомогли переорієнтація на роботу з регіональними складами та імпорт деяких товарних позицій.
Для адаптації до нової реальності в компанії застосували новий операційний підхід. Було впроваджено: крос-функціональну співпрацю, переосмислення матриці постачання з підготовкою запасних варіантів, план пом’якшення списань, швидке прийняття рішень і постійний процес навчання.
Також було проведено оптимізацію асортименту з урахуванням потреб споживачів і можливостей виробництва.
Сергій Савинський, юрист ЮФ GRACERS, розповів, Як підготуватись до перевірок та обшуків на підприємстві: чек-лист для керівника.
Спікер наголосив, що бути готовим до перевірок та обшуків — це не можливість, а обов’язок керівника підприємства, яке має амбіції бути успішним. Він надав низку порад, як зустріти перевіряючи органи в повному озброєнні: завчасно залучити компетентних адвокатів, не зберігати всю важливу документацію в одному офісі, підготувати працівників та перевіряти «засвоєні знання», знати нормативну базу, моніторити ситуацію на ринку та дбати про свою репутацію тощо.
Сергій Верховцев, менеджер з інноваційних рішень для бізнесу «Київстар», виступив із доповіддю «Як утримувати та знаходити клієнтів в умовах постійних змін: реальні кейси».
За словами спікера, головними викликами для ритейлу наразі є перебої з електрикою, зв’язком, інтернетом, зниження купівельної спроможності населення та міграція покупців і споживачів.
Він наголосив, що зараз як ніколи важливо аналізувати потреби клієнтів та задовольняти їх, і презентував сервіс Big Data від Київстар, як дозволяє це робити.
Сергій Верховцев навів кілька практичних кейсів, як впровадження Big Data допомогло поліпшити бізнес-показники клієнтів Київстар, серед яких були: медична мережа, мережа магазинів, ритейлер техніки та інші.
Володимир Матяш, генеральний директор мережі магазинів «Економ», «Drink Хата», «Грошик», виступив із презентацією «Перебудова роботи мереж у зв’язку з початком війни та в післявоєнний період. Зміни в умовах співпраці постачальників з мережами, їх спрощення. Успішні приклади колаборацій на взаємовигідних умовах».
Спікер розповів про зміни в роботі мережі «Економ» з початком війни. Значне зменшення кількості працівників не завадило ритейлеру розвивати проекти, що були початі до 24 лютого 2022 року, та впроваджувати нові. Зокрема було впроваджено: біометричний облік робочого часу співробітників, систему дистанційного навчання персоналу, програму лояльності для клієнтів, запуск холодного РЦ.
В асортименті відбувся перерозподіл частки продажів за категоріями — зросли продажі алкоголю, тютюнових виробів та категорії ультрафреш, натомість зменшилася частка продажів безалкогольних напоїв, продовольчих товарів і категорії фреш.
Були змінені умови роботи з постачальниками, зокрема в розрізі ціноутворення, орієнтація на місцевих постачальників. Це допомогло забезпечити покупців всіма необхідними товарами в умовах, коли торгівельні точки могли залишитися з порожніми полицями.
Анастасія Сохіна, founder and CEO SOHINA GLOBAL RECRUITMENT, презентувала доповідь «Фундамент бізнесу — це видатна команда, що генерує прибуток».
Спікерка наголосила, що рекрутинг — це багаторівнева складна система, в якій безліч різних інструментів. Вона навела поширені помилки з пошуку співробітників. Це: тільки «прямий пошук» на сайтах з пошуку роботи, відсутність конкретної оцифрованої стратегії дій, керівник, якому потрібен співробітник не володіє інформацією,
Наприкінці виступу Анастасія Сохіна надала низку порад, як проводити співбесіду з кандидатом таким чином, щоб якнайкраще зрозуміти професійні якості людини.
Наталія Кагадій, директорка департаменту ProCheese в Ardis Group, розповіла, Як перетворити обмеження на прибуток: кейс у партнерстві з німецьким виробником.
Спікерка розповіла про загальні виклики, з якими стикнулися виробники з початку війни. Це брак бюджетів, зміна попиту, зменшення прибутків, відтік працівників і проблеми з постачанням.
Що стосується сирної категорії, зусилля компанії були скеровані на підвищення обізнання споживачів з певними сортами продукції з метою стимулювання продажів. Також виявилися проблеми з навичками продавців продавати та консультувати.
Для вирішення недоліків був запущений проект із навчання чизмонгерів у партнерстві з німецьким виробником сиру. До проекту приєдналося з десяток українських ритейлерів, а кожен з вебинарів збирав понад 100 учасників.
У результаті торговельні мережі отримали зростання продажів і прибутків, а споживачі — покращений сервіс. Не залишилися в мінусі і чизмонгери, які підвищили кваліфікацію.
Максим Пятаков, директор Департаменту непаливних продажів ПАТ «Укрнафта», виступив з доповіддю «Мережа АЗК Укрнафта: можливості співпраці».
Спікер дав вичерпну довідку про роботу найбільшої мережі АЗК в Україні та познайомив учасників конференції із планами розвитку. Він наголосив, що компанія підтримує національних виробників і є логічним вибором для співпраці, оскільки є лідером в економ сегменті.
7 квітня учасники конференції продовжили роботу за столами перемовин «Мережа-постачальник». Це унікальний формат бізнес-зустрічей, під час яких провідні й нові постачальники українського ринку знайомляться й укладають домовленості про майбутні поставки. Цього разу «Столи перемовин» зібрали представників 35 торгових мереж і понад 150 постачальників.
B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.
Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!
Дякуємо ЗМІ за підтримку: Mind.ua, Logist.fm, EBA, 44.ua, Marketer, Depo, Dsnews.ua, Interfax, Worldexpo, 33 Канал, Ukrpres.info, Postfactum, Agravery, Vesti.ua, UBR, Open4business, Fixygen, Agrostory, Перший Бізнесовий biz, Київськи Хроніки, Delo.ua, Aggeek, Igate, Харчові Технології