Команда Rakuten Viber запитала українців, чи споживають вони або діти в їхньому оточенні російськомовний контент. В опитуванні взяли участь близько 7 тисяч респондентів.
Близько половини респондентів (48%) наразі не слідкують за російськомовними блогерами: з них 23% не дивилися їх і раніше. Натомість 15% дивляться російськомовних блогерів і не планують себе обмежувати. Відповіді на питання “Чи дивитесь ви російськомовних блогерів?” розподілилися наступним чином:
- Іноді дивлюсь, якщо немає альтернативи (наприклад, на тему, що мене цікавить) — 30%;
- Ні, раніше дивився/-лася, але перестав/-ла — 25%;
- Ні, зовсім не дивлюсь і ніколи не дивився/-лась — 23%;
- Дивлюсь, але планую позбутися цієї звички, знайшовши наші / іноземні аналоги — 7%;
- Дивлюся і не планую себе обмежувати — 15%.
Українці також розповіли, чи слухають вони російськомовну музику. Кожен пʼятий респондент (20%) може повертатися до найулюбленіших або старих треків, тоді як 35% — відмовились від такої музики, хоча раніше слухали. На питання “Чи слухаєте ви російськомовну музику / російських артистів?” відповіді розподілилися таким чином:
- Ні, раніше слухав/-ла, але перестав/-ла — 35%;
- Слухаю дуже рідко, найулюбленіші або старі треки — 20%;
- Ні, ніколи не слухав/-ла — 17%;
- Слухаю, тільки якщо артист займає проукраїнську позицію — 13%;
- Слухаю і мене це не бентежить — 13%;
- Слухаю, але планую це змінити — 2%.
Rakuten Viber також запитав українців, чи споживають діти в їхньому оточенні російськомовний контент: 67% опитаних відзначили, що помічали такий контент у дітей. З них 32% стараються обмежувати та пояснювати, чому так не можна. Відповіді на питання “Чи споживають діти у вашому оточенні російськомовний контент (музику або відео)?” розподілилися таким чином:
- Так, споживають, стараюся обмежувати / пояснювати, чому так не можна — 32%;
- Так, споживають, але мене це не бентежить — 23%;
- Ні, споживають виключно український та іноземний контент, бо так хоче дитина — 18%;
- Дуже рідко помічав/-ла подібне, не бачу сенсу звертати увагу на поодинокі випадки — 12%;
- Не знаю подібних випадків — 10%;
- Ні, не споживають, оскільки не мають до нього доступу — 5%.
Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>7 000.