Онлайн-школа EnglishDom дослідила рівень популярності іноземних мов в Україні. Критерієм оцінки стала кількість запитів в Google протягом 2020 року з території усієї України.
Лідером очікувано стала англійська. Протягом минулого року її шукали – українською або російською мовою – у словосполученнях “англійська мова” або “английский язык” у сумі 660 тис. разів.
Запит на німецьку в аналогічних словосполученнях гуглили 181 тис. разів. Це лише в три з половиною рази менше за англійську. Поруч, на третьому місці за популярністю в Україні є польська мова – 161 тис. запитів.
Статистика показує сумарну кількість запитів російською та українською мовою. Наприклад, “англійська мова” та “английский язык”.
Відразу три сходинки з 4-го по 6-е місце посіли романські мови: іспанська зовсім трохи випередила за популярністю мову сусідньої Франції – 59 тис. та 58 тис. Шосте місце в італійської – 44 тис. Сьоме у турецької – 38 тис.
Замикає десятку відразу три азійські мови. Серед них корейська з 31 тис. запитів, яка змогла випередити і китайську – 26 тис., і японську – 24 тис.
“За 10 років запит на англійську мову в Україні суттєво зріс. На це, серед іншого, вплинула доступність нових технологій. Так, проникнення інтернету за 10 останніх років виросло з 28% до 75%. Окрім цього з’явилися цифрові освітні платформи і контент для онлайн-навчання, – говорить співзасновник та керівник EnglishDom, Максим Сундалов. – Динаміка запитів англійської стрімко пішла вгору у 2015 році, коли в Україні почалося розгортання мобільної мережі 3G, а потім у 2018 році й 4G. А минулого року ключовою подією став карантин – навіть мовні офлайн-школи змушені були перейти в онлайн. Люди відчули, що навчання не закінчується в школі чи ВНЗ, бо трапляються ситуації, до яких потрібно адаптуватися та навчатися нового. Іноземна мова – це те, що відкриває двері в нову культуру, можливості та нове життя.
Ми бачимо, що англійська традиційно посідає перше місце, як мова міжнародного спілкування. Міцні позиції й у німецької мови. Польська продовжує утримувати третю сходинку з великим відривом від решти. Польща є основним напрямком трудової міграції, де офіційно працює понад 1 млн українців, а мова належить до спорідненої слов’янської групи. Висхідний тренд також мають французька, корейська та турецька.
В цілому ж, популярність тієї чи іншої мови можна вважати індикатором впливовості країн та культур. Наприклад, суттєве зростання цікавості й у світі, і в Україні до корейської мови можна пояснити популярністю в останнє десятиліття музики K-pop та корейського кіно”.
Українські мовні уподобання лише частково збігаються з популярністю іноземних мов у світі. Згідно зі статистикою сервісу для вивчення мов Duolingo за 2020 рік (blog.duolingo.com), перша трійка мов у світі виглядає так. Англійська є першою іноземною для вивчення в 121 країнах світу. А ось другою мовою у світі, яку вивчають найбільше, як іноземну, є іспанська – вона є першою іноземною для 34-ох країн, французька – ще для 23-ох країн. Далі в першій десятці у світі йдуть: німецька – 4-а, італійська – 5-а, японська – 6-а, корейська – 7-а, португальська – 8-а, російська – 9-а, китайська – 10-а.
Зацікавленість англійською мовою в Україні за статистикою Google Trends. Динаміка за 10 років. Вона показує, як часто слово чи словосполучення шукають у порівнянні з загальним обсягом пошукових запитів.
Цікаво, що спад зацікавлення до мови відбувається влітку, а перший пік виникає з початком навчального року, восени. Друге, менше падіння стається на новорічні свята. Повертається активність у вивченні англійської у лютому та квітні, перед поступовим спуском наступного літа.
Довідка
EnglishDom – онлайн-школа англійської мови та продуктова IT-компанія, заснована у 2010 році. Вона є одним з лідерів EdTech у Східній Європі та розвиває п’ять інноваційних сервісів, серед яких і цифровий підручник. Місія компанії – надихати вивчити англійську за допомогою технологій та людської турботи. У 2020 році EnglishDom увійшов в рейтинг 100 найкращих EdTech-проєктів Східної Європи за версією міжнародної аналітичної організації HolonIQ.