Власники ресторанного бізнесу постійно борються за нових клієнтів і збереження позитивної репутації. Коли в роботі вже всі популярні інструменти маркетингу постає питання про те, які методи ще використовувати. Сьогодні ми розглянемо як можна залучити аудиторію і розвинути ресторанний бізнес за допомогою крауд-маркетингу.
Крауд-маркетинг – інструмент SEO та маркетингу: коментарі на тематичних форумах, майданчиках, сайтах-відгувиках з метою допомогти користувачеві у вирішенні його проблеми, і тим самим привернути увагу аудиторії до продукту, побічно – добути посилання.
Ще зовсім недавно покупка посилань через агрегатори приносила помітні результати в просуванні сайту. Але зараз пошуковики відразу обчислюють неякісні посилання проставлені роботами з метою вплинути на рейтинг сайту. Крауд-коментарі створюються людьми і розміщуються вручну, це виключає загрозу для сайту потрапити під фільтри пошукових систем. Крім того, крауд-маркетологи регулярно оновлюють свої бази донорів, це дозволяє підібрати релевантні тематичні майданчики для проставлення коментарів і залучити вашу цільову аудиторію.
Коли можна приступати до крауд-маркетингу
Щоб приступити до просування за допомогою крауд-маркетингу, вам потрібно:
- щоб ваш ресторан якісно працював. Немає сенсу залучати аудиторію туди, де їй явно не сподобається. Якщо у вас налагоджені всі бізнес-процеси і ви готові гідно обслужити відвідувача – пора всім розповісти про ваш ресторан!
- створити і розвинути сайт і/або бізнес-сторінку в соцмережах. Вони необхідні для того, щоб при розміщенні крауд-коментарів було на що проставляти посилання і вказати користувачеві де можна знайти більш детальну інформацію.
Ряд аргументів, навіщо ресторану хороший сайт:
- у вас більше шансів залучити потенційного відвідувача, якщо ви присутні в мережі;
- ви можете виділитися на тлі конкурентів власним стилем, наповненням;
- можливість створити все для зручності клієнта: онлайн резервування, онлайн-замовлення, інтегрувати інші допоміжні сервіси;
Сайт ginza project
- докладний аналіз аудиторії (за допомогою сайту ви зможете збирати дані про поведінку відвідувача);
Якщо ви новий невеликий заклад і поки не бачите необхідності в запуску сайту, робіть основний упор на просування бізнес-сторінки в соціальних мережах.
Як крауд-маркетинг допоможе завоювати клієнтів?
Це питання особливо хвилює власників нових ресторанів. Давайте поміркуємо разом: що ми робимо, коли вибираємо ресторан? Спочатку радимося з близькими і збираємо думки друзів. Це логічно – в ресторані хочеш смачно поїсти і відпочити, тому шукаєш перевірені місця. Але якщо рекомендацій знайомих недостатньо, ми йдемо читати відгуки в мережі. Ось тут нам і стане в нагоді крауд-маркетинг.
Наприклад: користувач попросив порадити йому рибний ресторан і отримав якісну докладну відповідь –
А в цьому коментарі більш детально описали кухню, грунтуючись на особистому досвіді, що викликає довіру аудиторії:
Робота з негативом
У будь-якому бізнесі завжди знайдуться незадоволені якістю, обслуговуванням, зустрічаються дуже прискіпливі клієнти, не виключено, що негативні відгуки – це підступи конкурентів. У будь-якому випадку, цього не можна уникнути. Крауд-маркетинг допоможе вирішити цю проблему:
- робота на випередження – заздалегідь проставити позитивні відгуки, це створить позитивну думку аудиторії і нівелює негативні коментарі, які можуть з’явитися в майбутньому;
- SERM – проставлення великої кількості позитивних відгуків вже після негативних, з метою відсунути їх якнайдалі, щоб користувач бачив гарну оцінку закладу.
Приклад застосування крауд-маркетингу для роботи з негативом –
Додатково: додайте на свій сайт розділ “Відгуки”, щоб контролювати потік думок. Не варто модерувати тільки позитивні відгуки. Коментарі з конструктивною критикою, на яку ви відреагували і виправили ситуацію теж повинні бути. Якщо цього не робити, аудиторія піде шукати реальні відгуки на інші майданчики.
Стратегії крауд-маркетингу для ресторанного бізнесу
У крауд-маркетингу існує 9 стратегій. Для того, щоб визначитися з якої будувати роботу потрібно орієнтуватися на кінцеву мету. Ми виділили три стратегії, які будуть корисні для розвитку ресторанного бізнесу –
1.Класична – найбільш щільна комунікація з аудиторією:
- виділяємо найбільш трафікові сторінки на сайті;
- підбираємо тематичні гілки обговорень;
- пишемо експертну і корисну відповідь на питання користувача;
- підтримуємо дискусію.
Очікуваний результат:
- зростання впізнаваності;
- залучення реферального трафіку на сайт;
- для нового сайту – завдання поведінкового профілю;
- отримання трафікових посилань.
Приклад зростання посилального профілю сайту при правильному виконанні даної стратегії:
Докладний кейс із застосування даної стратегії можна прочитати тут.
2.Відбудова на інфополе конкурентів – підійде молодим ресторанам:
- знаходимо великих конкурентів;
- налаштовуємо моніторинг згадок, зробити це можна через сервіси: youscan.io, mention.com, babkee.ru;
- впроваджується в спілкування: дізнайтеся в чому програє великий конкурент і запропонуйте свої послуги. Наприклад: часто у ресторанів з послугою доставки замовлення проблема зі швидкістю. Зверніть на це увагу і робіть доставку вчасно.
Результат:
- охоплення аудиторії;
- зростання впізнаваності;
- трафікові посилання.
3.Управління репутацією:
- визначаємося з позиціонуванням ресторану;
- підбираємо тематичні майданчики, реєструємо профіль;
- формуємо і підтримуємо позитивну оцінку закладу.
Результат:
- нівелювання негативних відгуків (як наявних, так і майбутніх);
- зростання впізнаваності;
- зміцнюється позитивна думка про ресторан;
Чиїми силами виконувати крауд-маркетинг
- Самостійно – підходить тим, хто хоче отримати нові знання і готовий витратити на це чимало часу. Щоб розібратися в технології крауд-маркетингу зверніть увагу на цю добірку освітніх курсів від TexTerra.
- Фріланс – хороший варіант, якщо вам пощастить знайти ділового фахівця. І пам’ятайте, що це найстабільніший метод, так як існує велика ймовірність зриву термінів. Але багато що залежить від біржі, де зроблено замовлення. Ознайомтеся з найбільш популярними біржами фрілансерів.
- Інхаус-командою – повний контроль виконання робіт, можливість виростити якісних фахівців. Але будьте готові вкладати в них і час і гроші, а також нести фінансові витрати оренди приміщення, заробітної плати. Тут вам знадобиться керівництво грамотного складання ТЗ крауд-маркетологу.
- Аутсорс – гарантія безпечного та якісного розміщення крауд-коментарів. Більшість професійних сервісів крауд-маркетингу надає персонального менеджера і можливість контролювати кожен етап роботи. З недоліків – висока ціна. Докладний огляд бірж крауд-маркетингу.
Зверніть увагу: використання крауд-маркетингу як методу залучення аудиторії і розвитку бренду передбачає якісну і регулярну роботу.
До висновків
Сфери послуг і обслуговування відрізняються постійним зростанням конкуренції. Тому власнику такого бізнесу потрібно постійно шукати нові методи залучення клієнтів і збереження репутації. Один з актуальних інструментів, який допомагає отримувати нові замовлення і працювати з негативом – крауд-маркетинг.
Перед початком робіт по крауд-маркетингу потрібно:
- налагодити всі бізнес-процеси ресторану;
- зробити максимально зручним і привабливим сайт, бізнес-сторінку в соціальній мережі ресторану;
- чітко сформулювати цілі, яких ви хочете досягти за допомогою крауд-маркетингу.
Пам’ятайте, крауд-маркетинг – краще спрацює в комплексі з іншими методами просування. Щоб він приніс очікувані результати цей процес повинен бути регулярним і постійним. Тому, якщо ви не впевнені в своїх силах, віддайте проект в руки професіоналів.