Google News — це агрегатор новин, який доступний як у вигляді мобільного додатку, так і на сайті news.google.com у браузері.
Згідно з документацією Google, все, що потрібно зробити видавцям для появи в Google News, — це “виробляти високоякісний контент і дотримуватися політики Google News щодо контенту”. Реєструватися в Publisher для цього не обов’язково.
Google суворо дотримується критеріїв відбору видавців для відображення Google News. Новинки повинні демонструвати хороші показники E-A-T: експертності, авторитету та довіри (трасту).
У Google News всі рівні, але деякі «трохи рівніші». Перевага віддається контенту новин і видавцями, які є авторитетним джерелом новин, довго залишаються актуальними, відповідають тенденціям.
Чому нові сайти погано ранжуються в Google News і на вкладці Новини пошуку, я писав у цій статті.
1. Ранжування в Google News
Відразу скажу, що додавання сайту до Google Publisher не є фактором ранжування.
Рейтинг Google News визначається алгоритмічно на основі декількох факторів.
1.1. Релевантність контенту
Релевантність контенту визначається, коли у результатах пошуку на запит з’являється відповідна стаття. Швидше за все, вона міститиме те саме ключове слово або запит із пошуку. Наявність релевантного ключового слова в тексті корисна, щоб стаття потрапила до каруселі Top Stories (Головні новини).
На момент написання статті, запит “Revolut” був популярним і Google показав у блоці “Головні новини” чотири URL, у Title яких він був вказаний.
1.2. Оригінальність контенту
Алгоритм Google News віддає перевагу оригінальним новинам, а не синдикації або короткому викладу. Оригінального контенту у статті та на сайті загалом має бути більше половини, оптимально від 70%.
1.3. Популярність теми
Відомі статті – це ті, що привертають найбільшу увагу. Статті, які висвітлюють тему, яка зараз знаходиться в тренді, мають більше шансів бути показаними в Google News.
1.4. Авторитетність
Google News віддає перевагу високоякісній інформації з найнадійніших джерел. Авторитетні джерела новин асоціюються з довірою та надійністю. Інші фактори, такі як перевага читачів певним джерелам, кількість переходів за посиланнями SERP і зворотні посилання, також впливають на цей показник.
1.5. Свіжість контенту
Свіжість означає, як недавно була опублікована стаття, і як актуальна інформація. Свіжі публікації та ті, які розвиваються забезпечують безперервне освітлення, є ключем до рейтингу з часом.
Вважають, що контент у середньому застаріває на 30% на рік, а новина «живе» три дні.
Якщо ви робите аудит сайту новин, ви можете зібрати дані про те, наскільки застарів контент клієнта.
У коді сторінки ви можете знайти інформацію про дату та час публікації:
“datePublished”:”2022-02-05T11:05:04+02:00″
За допомогою Netpeak Spider можна досить швидко зібрати ці дані для подальшого аналізу:
- Запускаємо Netpeak Spider. Завантажуємо список URL, що вас цікавлять. Для цього можна завантажити файл попередньо збереженого проєкту або ввести список URL вручну (наприклад, отримані з Google Search Console).
- Далі потрібно налаштувати умови парсингу. Відкриваємо меню “Налаштування” і переходимо в підменю “Парсинг”. Додамо туди таку умову:
- Зазвичай я експортую отримані результати Excel. Відкривши файл в Excel для розділення дати та часу, можна використовувати функцію «Текст по стовпцях», яка знаходиться в меню «Дані». Як роздільник вкажіть «Т».
Далі можна визначити, скільки днів (місяців) пройшло з моменту публікації. Це дозволить вам прийняти рішення, які URL-адреси можуть бути пріоритетними для їх подальшої оптимізації.
1.6. Розташування
Враховуються місцеві новини, пов’язані з місцем вашого знаходження, та регіональні нюанси у пошукових запитах. Якщо ви коли-небудь шукали інформацію про трагічну подію, ви могли бачити, що невеликий місцевий сайт із цього географічного регіону займає вище місце у SERP, ніж міжнародні чи загальнонаціональні ЗМІ.
1.7. Мова
Як тільки системи визначають контент, який може бути показаний, його рейтинг визначається автоматично з урахуванням багатьох факторів, включаючи мову. Використовуйте лише одну мову на сторінці. Google News не індексують сайти зі статтями, які відображають декілька мов в одній статті/URL. Наявність більш ніж однієї мови в одній статті збиває з пантелику алгоритм Google News, і такий контент може не потрапити до Google News.
1.8. Довіра до джерела
Достовірність та авторство є основним фактором, що впливає на довіру до джерела. Авторитетність на певні теми також є ключовим фактором для популярності.
1.9. Час публікації
Для сайтів новин важливо часто публікувати новини протягом дня, але час публікації теж допомагає. Аналітика допоможе визначити оптимальний час публікації для вашої аудиторії.
2. Поради щодо пошукової оптимізації сайтів для Google News
Пошук новин став складнішим, і зараз як ніколи важливо бути в курсі останніх передових методів SEO новин. Я поділюся з вами порадами SEO для новин, які використовують інші великі видання для оптимізації контенту для максимальної видимості в пошуку.
2.1. Дослідження ключових слів: орієнтуйтесь на пошуковий намір
Я раджу розпочати дослідження ключових слів із функції автозаповнення Google. Я також рекомендую оцінювати інтерес до ключових слів за допомогою Google Trends.
Як не дивно, Вікіпедія теж може допомогти. Ось цікавий кейс, опублікований у Twitter.
Мій улюблений інструмент для дослідження ключових слів це Semrush.
Мені цей інструмент найзручніший, але ви можете використовувати будь-які інші подібні інструменти, наприклад Ahrefs keywords explorer, Serpstat та інші.
2.2. Складіть переконливі заголовки
SEO-заголовок (тег title) — один із найважливіших факторів ранжування для новин. Кожен видавець знає, що сильний заголовок для статті має зацікавити читачів, але не зловживайте при цьому клікбейтом. Довжина Title, що рекомендується, від 10 до 110 символів. Розташуйте основні ключові слова ближче до початку заголовка.
Якщо ви бачите, що фактичний CTR набагато менший від очікуваного, буде корисним оновлення заголовків новою інформацією та новими ключовими словами. Поєднуйте оновлення заголовків з іншими типами оновлень, наприклад, зміною зображень або збільшенням основного тексту.
2.3. Додати ключові слова до URL-адреси
Рекомендую включати основні ключові слова до URL-адреси. Використання ключових слів в URL має хоч і невелику, але все ж таки вагу при ранжуванні.
2.4. Включайте зображення та відео
Я також рекомендую додавати відео та зображення, особливо в ті моменти, які викликають візуальний ефект. Не всі, хто відвідує вашу сторінку, бажають засвоїти її через текст. Зображення та відео дають користувачам ще один спосіб сприйняття контенту.
Додавання високоякісних фотографій підвищить кількість переходів за посиланнями (CTR) та залученість.
2.5. Додати релевантні внутрішні посилання
Внутрішні посилання – це посилання, що ведуть з однієї сторінки на іншу сторінку вашого сайту. Вони створюють структуру сайту, передають цінність сторінки та допомагають користувачам орієнтуватися.
Інформація про внутрішні посилання є дуже важливою для Google. Перелінкуйте пов’язані сторінки, щоб оптимізувати авторитетність та релевантність.
2.6. Пріоритет швидкості публікації
Публікація статті серед перших має свої плюси. Важливо приділяти першорядну увагу швидкості публікації з моменту, коли з’явився привід новини. Основний “пиріг” трафіку ділять сайти, які публікують новину в перші 30 хвилин з моменту її появи. Трохи менше трафіку одержують сайти, що публікують новину протягом перших трьох годин. Я раджу публікувати новину так швидко, як це можливо, і потім робити оновлення цієї новини та додавати шматки контенту, щоб зробити цю статтю більш повною, точною та привабливою.
2.7. Мітка часу
Тимчасова мітка у статті відіграє велику роль у Top Stories. Актуальна тимчасова мітка приваблює людей. Вона сигналізує користувачам, що статті з’явилися нещодавно.
Ви можете ініціювати оновлення тимчасової мітки, надсилаючи Google різні сигнали свіжості:
- переписування ліду,
- включення цитат,
- заміна зображень,
- вставка відео,
- розміщення статті на головній сторінці сайту,
- просування та поширення у соціальних мережах.
2.8. Плануйте публікації заздалегідь
Я порадив би видавцям новин запитати себе: які «вічнозелені» матеріали необхідно оновити? На які ключові слова ми маємо орієнтуватися у кожній статті? Які заголовки ми можемо заздалегідь написати?
2.9. Google News – це не магазин
Google News хоче отримувати від видавців тільки новини, і їхній алгоритм дуже болісно реагує на контент «приправлений» комерційною складовою. Багато реклами або наявність партнерських посилань, у тому числі з комерційними анкорами, це не найкраща практика для Google News.
2.10. Кількість публікацій на день
Мене періодично запитують, чи має значення кількість публікацій на день.
Google News не містить жодних рекомендацій щодо цього. Проведені мною дослідження показали, що відомі сайти новин публікують в середньому від 200 до 300 статей на день.
Я, звичайно, не можу стверджувати певно, але, на мій погляд, для відображення сайту у вкладці «Новини» є ряд критеріїв — і популярність у тому числі. Якщо алгоритм (ШІ) не асоціює сайт за якимось параметрами як відомий, то і ймовірність появи на площадках новин буде значно нижчою.
SEO для Google News – це давно вже більше, ніж ключові слова: це якість, свіжість, досвід, структура, технології, дослідження і процес. Це означає, що зараз як ніколи важливо бути в курсі останніх пошукових практик.